22/04/2026
Ne güzelsin…
Balkonumda aromatik bitki yetiştirmeye bayılırım. Salatalara ve yemeklere doğramayı severim, kışın çayını içmeyi şifa kapısı olarak görürüm. Çoğaltmaya niyet ettiğim avuçlarımın arasındaki bitki bir Thymus, bilinen adıyla “kekik”…
Anavatanı Akdeniz havzası olan kekiğin 350 türü olduğunu biliyor muydunuz?
İçeriğindeki timol ve karvakrol gibi uçucu yağlar sayesinde güçlü antioksidan, antibakteriyel ve iltihap giderici özelliklere sahip olması kullanım alanın artmasına neden oluyormuş.
En çok kullandığım zamanlar solunum yolu rahatsızlıklarım. Özellikle farenjiti hafifletmesinin yanında sindirimi kolaylaştırması , ağız ve cilt sağlığında hijyeni desteklemesi ile de ecza dolabımı zenginleştiren bitkilerdendir .
Tabii ki en çok bildiğimiz yeri Mutfaktır… Ekşi mayalı ekmek yapıyorum içinde, çorbalar salatalar sürekli elimin altında…Baharat kavanozlarımı gittiğim yerlerden doldurmayı , eski çarşıları gezerken ve pazarlardan yöresel gıda ürünlerinden baharatlardan almayı seviyorum… Kekiğin pek çok çeşidini kullanmayı da seviyorum … Mutfak tezgahında, dolap içlerinde kavanozların üzerine aldığım yeri de yazarak tutmayı , kullanırken gezdiğim yerlerin kokusunu tekrar hissetmeyi seviyorum…
Neyse gelelim kekiğe…Yaş kuru farketmez her yemeğe yakışır , en çok da ete🤣 Adanalı ve mangal sever bir ailenin annesi olarak yazmasam eksik kalırdı 😂
Şifa doğadan geliyor elimize… Bir kaç yüzyıl öncesi bilgilerin kullanıldığı başka nereler var?