08/05/2026
Det här kapitlet i Maxims historia har nu nått sitt slut. Den 11 maj ansöker Maxim om konkurs - men vårens program körs som planerat
Det är en sorglig dag men vi har visat att människor är beredda att investera tid, pengar och hjärta för att rädda och satsa på kultur. Vi vågade, och det är vi stolta över!
Ett stort tack från oss för ert otroliga engagemang, stöd och bidragsvilja. Tyvärr räckte det inte till för att rädda Maxim. Har du frågor eller vill läsa mer finns allt på vår hemsida (https://www.maximstockholm.se/tack-for-allt/), och vårens program körs som planerat
Vi tror fortfarande på Maxim. På kulturen, mötena och allt det här huset betyder för så många människor. Nu tackar vi för oss och hoppas inom kort kunna lämna över stafettpinnen att bedriva kulturhuset Maxim vidare.