Anstalten

Anstalten Kontaktinformation, kartor och vägbeskrivningar, kontaktformulär, öppettider, tjänster, betyg, foton, videor och meddelanden från Anstalten, Konst och nöjen, Kulturföreningen Taket/ANSTALTEN, Pusterviksgatan 2, Gothenburg.

21/12/2016

God jul alla!

20/12/2016

Nu närmar sig år 2016 sitt slut. Anstalten tackar för året som gått och blickar fram mot ett nytt år med nya möten och nytt skapande. Som sig bör kommer här en lagom stor julklapp till er alla(!):
Sagan om Landet Lagom

Det var en gång ett land. Folket i landet var lagom nöjda. De tyckte landet var lagom litet och lagom stort. Det var lagom enkelt att leva i landet och lagom svårt. Det var lagom lätt att komma överens med sina grannar och lagom svårt. Landet hette Lagom.
Landet Lagom låg i en värld där det fanns andra länder. I ett av dessa länder var det inte lagom, istället det var svårt på flera sätt. Av många kallades därför landet för Svårt.
I denna värld fanns det också ett tredje land där det var svårare, så svårt att det för vissa i landet var riktigt hemskt. Därför hette landet Hemskt.

En dag bestämde sig flera människor i Hemskt för att sluta ha det hemskt, de ville hellre ha det lagom. För att få det lagom bestämde de sig för att flytta till Lagom.
I Svårt var det nu så att det samma dag var flera människor som bestämde sig för att flytta till Lagom de med, för de ville sluta ha det svårt.
När människorna från Hemskt och Svårt kom till Lagom togs de emot med lagom öppna armar. I Lagom hade de lagom med plats för fler människor. Men så började fler och fler människor i Hemskt och Svårt att flytta till Lagom, för vem vill ha det hemskt och svårt?
Nu började lagomarna fundera ”I Lagom har vi haft lagom med plats, vi har haft lagom enkelt att leva och haft lagom lätt att komma överens med varandra. Vad händer om så många hemskare och svårare flyttar hit nu? Kommer det inte bli hemskt mycket svårare att få plats, leva och komma överens?” Fler och fler hemskare och svårare fortsatte flytta till Lagom. Lagomarna blev nu riktigt lagom oroliga. ”Ska vi kanske göra det svårt för folk att flytta hit? Vi har det ju lagom svårt och hemskt redan?” En dag gjorde därför lagomarna det svårt att flytta till Lagom. Hemskare och svårare fick det nu hemskt mycket svårare att få det lagom i sina liv. Oro började spridas bland folken i Hemskt och Svårt. ”Kommer vi alltid få ha det hemskt och svårt nu? Kommer vi aldrig få det lagom?” för många människor blev det hemskare nu när chansen att få det lagom i deras liv blev ännu svårare.
Här hade sagan kunnat sluta. Men så råkade det nu vara så att lagom många människor i landet Lagom kom på vad ordet lagom betydde. Lagom är inte mycket och inte lite, utan just lagom. Och om man såg till hur lagomarna levde jämfört med hemskare och svårare så hade de det inte lagom bra utan hemskt bra. De insåg att de inte hade lagom mycket plats utan hemskt mycket plats och att de i jämförelse hade hemskt lite bråk i Lagom. De hade en hemskt bra sjukvård och alla ägde i jämförelse hemskt mycket saker. De hade dessutom gjort en hemskt stor påverkan på miljön i andra länder när de hade köpt alla saker. De insåg att de delvis kunnat få det bra genom att de sålt hemska vapen de byggt. Vapnen hade bidragit till att göra det svårare i Svårt, Hemskt och deras grannländer. Att de sålde hemska vapen var inte svårt i Lagom, det hade de gjort enda sedan ett världskrig, något som de flesta lagomare hemskt gärna ville undvika att tänka på. När lagomarna insåg att de bidragit till att fler fick det svårt och färre fick det lagom, och lagomarna själva hade det hemskt bra hamnade landet i en svår identitetskris. Fanns det ens något lagom i världen? De insåg att om de ville ha Lagom kvar var de tvungna att se till att människor fick det lagom igen. De öppnade åter upp sina gränser så att det blev lagom enkelt att flytta till Lagom, lagom många hemskare och svårare flyttade till landet och alla i landet Lagom; hemskare, svårare och lagomare fick det nu lagom.

Snipp snapp snut så var en lagom saga slut.

Trevlig läsning!Martina i Dagens Vimmerby om Anstalten, sig själv i konsten och ALV. http://www.dagensvimmerby.se/nyhete...
22/08/2016

Trevlig läsning!

Martina i Dagens Vimmerby om Anstalten, sig själv i konsten och ALV.

http://www.dagensvimmerby.se/nyheter/reportage/e/6991/utan-kulturen-finns-ingenting-att-kampa-for/

Martina Djurstedt Käll möter upp i en blomstrande trädgård, efter att alldeles nyligen ha klivit ur fröken Prysselius skor. Hon växte upp i Vimmerby, och ända sedan barnsben har teatern varit en ständig följeslagare. Men det har även rädslan för att misslyckas. – Det var inte förrän jag fick…

Efter Mr. Grey signs out. Thanks to you wonderful peeps who came to our erotic cabaret yesterday!Anstalten would like to...
22/08/2016

Efter Mr. Grey signs out.

Thanks to you wonderful peeps who came to our erotic cabaret yesterday!
Anstalten would like to thank Gbg Fringe Festival for having us. A red virtual rose goes to Johan Westergren and Andreas on Frilagret.

Sensus.Kultur/ungdom.

You whipped it Simon Erling. Our hero. S***k you for being our technician and lollipop-buyer. You whipped it good.

See you soon in one way or another.

XOXO
From your Master and Mistress
ANSTALTEN

Bildbax: Sara Östebro, Scenkonstguiden

Efter Mr. Grey signed by Johan Paus och Emelié Sterner.Teaser: https://vimeo.com/176961235
04/08/2016

Efter Mr. Grey signed by Johan Paus och Emelié Sterner.

Teaser: https://vimeo.com/176961235

This is "Teaser trailer: EFTER MR GREY" by on Vimeo, the home for high quality videos and the people who love them.

This is Emz - Your mistress of constructionEfter Mr. Grey 21/8 på Frilagret under Gbg Fringe Festival! Med stöd från Sen...
08/07/2016

This is Emz - Your mistress of construction

Efter Mr. Grey 21/8 på Frilagret under Gbg Fringe Festival!
Med stöd från Sensus och Kultur/Ungdom

ANSTALTEN till Göteborgs Fringe Festival! (21/8 på Frilagret)ANSTALTEN LOVAR DIG MODERN DANS MED KÄNSLA UTAN TAKTKÄNSLA,...
15/06/2016

ANSTALTEN till Göteborgs Fringe Festival! (21/8 på Frilagret)

ANSTALTEN LOVAR DIG MODERN DANS MED KÄNSLA UTAN TAKTKÄNSLA, PISKOR OCH BALLS.

Det är snart alla hjärtans dag 2015. SF har promotat den efterlängtade filmen som en berättelse om kärlek, om än inte av det strikt traditionella slaget. Redan en vecka innan Sverige-premiären har det sålts 125 000 biobiljetter. Filmatiseringen är utav en bok som bara i Sverige sålt över en miljon exemplar. En bok som av BDSM-utövare kritiseras för att orättfärdiga dessa tekniker och menar att det handlar om maktmissbruk. Vi talar om Fitfy Shades of Grey.

Efter Mr. Grey är en performativ sandlåda för vuxna där vi säljer grej med tjej, gör söta do-it-yourself-videos och läppsynkar oss igenom föreställningen. Sexuella trender på den patriarkala arenan väcker leklust hos oss. En leklust som fantiserar om en maxad objektifikation där betraktaren självklart ser spektaklet utifrån mannens ögon.

29/02/2016

Hallå! Det är ju förtjuven år 2016!
Vi jobbar och sliter, glömt bort vår fb men nu blire ändring på det. Vi har startat i ett rasande tempo och vår lokal hos Taket är nu inredd precis som vi vill ha den. Vi repar på med projekt, söker projektstöd OCH vi har nya härliga medlemmar i vår konstnärsstab!
Vilka är det undrar ni??? ..... to be continued

Hoe (?) Ho (?) Hoi (?)Här kommer en überenkel men ack så varm julhälsning.Anstalten 2015 har varit ett fantastiskt år fö...
23/12/2015

Hoe (?) Ho (?) Hoi (?)
Här kommer en überenkel men ack så varm julhälsning.

Anstalten 2015 har varit ett fantastiskt år för oss på många sätt. Vi spelade och avslutade Diagnos:Baby på ung West Pride. Vi fick lokal på Taket vid järnorget. Vi har även utökat Anstaltens crew med inspirerande grymma människor. Vi ställde ut vårt kommande projekt som går under arbetsnamnet "Fågelprojektet" på Scenkonstgalans efterfest.

Vi jobbar vidare med olika projekt det kommande året som vi hoppas vi kan delge er. Mycket står som alltid och hänger på pengar. Hör av dig om du är rik och vill sponsra oss.
Vi längtar i alla fall efter er vår underbara publik. Vi ses snart igen, that's for sure.

2016 händer det grejer i Anstaltens privatliv. Vi kommer från och med en viss månad snart framöver vara tre MAMMOR som driver vår Anstalt. Det är så sjukt stort, och bebis - Du är så efterlängtad!

Ta hand om VARANDRA. Kärleken är störst.
/Emelié Sterner, ordförande i Anstalten

10/11/2015

“Hope is the thing with feathers that perches in the soul — and sings the tunes without the words — and never stops at all.” -Emily Dickinson

05/11/2015

Free as a bird, bird?

Adress

Kulturföreningen Taket/ANSTALTEN, Pusterviksgatan 2
Gothenburg
41301

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Anstalten postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Dela