20/01/2019
TACK OCH HEJ!
Underbart är kort, heter det ju, och just nu skulle vi gärna vilja tillämpa talesättet på OGBG Comedy. Tre föreställningar blev det innan vi nu har bestämt oss för att gå vidare i livet med andra projekt.
Varför? undrar troligen ni som var publik på en eller flera av föreställningarna. Det var ju som sagt underbart - en intim, centralt belägen lokal med de bästa förutsättningar för tajta showkvällar med hög skrattfrekvens.
Men så var det ju också det där med de ekonomiska förutsättningarna. Det var allt annat än glest och ödsligt under våra kvällar, men för att det hela skulle gå runt krävdes ändå en något högre omsättning. Det kan finnas många förklaringar till att vi inte lyckades med detta, men de vill vi inte trötta ut er med. Vi vill bara buga och tacka de fantastiska komiker som besökte oss: Ann Westin, Kadir Meral, Sverrir "Sverra" Marinosson, Carl Stanley, Jessica Persson, Eva-Lotta Olofsson, Marika Carlsson, Martin Krantz och Katarina Alfredsson.
Tack även till personalen på OGBG med Daniel Meyn i spetsen, och inte minst: tack alla ni som utgjorde den finast tänkbara publiken! Vissa av er återkom flera gånger, och vi tycker naturligtvis det är tråkigt att vi inte kan bjuda in er igen.
Hoppas dock att vi ses någon annan gång, på en annan scen.
Hälsar Lisbeth & Ove