21/09/2025
Sällinge By & Skördemarknaden tackar alla deltagare och besökare för denna hösten. En mycket trevlig & lyckad marknad i Sällinge by. Ca 200 besökare som kom och åt smarriga nygrillade hamburgare, halloumi från vår lokala producent i Sällinge Säteri. Köttiga korvar och hemmagjord potatissallad, givetvis potatis från egna odlingar. Samt allt annat gott som hembakat fika, minst 7 sorter från flera olika säljare, mjöl, flingor & gryn, svamp, pumpor, syltat, syrart & saftat. Honung, rökt fisk från Ställberg, glass från Rättvik, gårdsbutiken från Jerle, te & konfekt mm från Galleri OCH i Sällinge.
Och….
Tack till Sällinge Säteri för lån av lokalen vid Sällinge ga affär.
Tack till odlingsgruppen i Sällinge By som anordnar o fixat detta ihop med övriga.
Tack till alla deltagare som ville vara med och sälja sina produkter, välkomna igen. Tack till er som besökte oss!
Tack & tack, det är så himla mysigt när landsbygden lever upp. Vi ses vid nästa evenemang!