10/06/2026
I lördags 6 Juni på Sveriges nationaldag, så var jag och testade en restaurang i Borås på sin nya adress Torggatan 19, Macca. Här var det italienska mackor. Jag testade Prosciutto Capone Prosciutto, Stracciatella, Ruccola, Soltorkade Tomater, Honung, Riven Parmesan. Valde storleken halv för 89Kr. Detta var en av de godaste mackor som jag har ätit hos Macca. De hade glass, lite fika och en liten butik med pasta och lite annat. Det var ett mycket snyggt grönt tak över hela lokalen och jag tyckte inredningen var mycket snygg, fast det inte var Italiens färger som är rött, vit, grönt. Men italienskt med det gröna taket och de vita väggarna annars var det mycket i gult och grönt så att man fick lite av känslan att man var på Sicilien. Ett minus var att det inte var några ljuddämpade skivor i taket vilket gjorde att det blev väldigt högljutt i lokalen.
De har öppet mån 11:00-14:00 , Tis-fre 11:00-18:00, Lör 10:00-16:00 och Sön stängt. För på den gamla adressen kom jag inte in alls så detta blev den första gången som jag kunde äta på plats. De har byggt om denna nya lokal från scratch så de kunde bygga upp väggarna hur de ville ha dessa, så de har fått till en toppen tillgänglighet både inne och ute. De har kunnat bygga en toppen bra och stor RWC-toalett, det enda som jag saknade var en avlastningshylla där man t.e.x., kan ställa sin hostmaskin på. Entré dörren hade både dörröppnare in och ut. Annars var allt mycket super och jag bara älskade detta till 100!
se