Musikproducent, musiker och programledare är bara några av de saker jag gjort genom åren och kan sätta på mitt visitkort. Tyvärr, blir det inte mycket tid över för att spela musik, men å andra sidan är det inte så stor skillnad mellan att spela, jämfört med att spela in den. Det är samma miljö med alla fina saker som kommer med det. Jag har spelat på en hel del inspelningar som backup musiker, doc
k. Med facit i hand finns det inte mycket jag inte har gjort, allt från klassiskt till punk i musikväg, men även sådana trevliga och bildande program som t.ex adventskalendern ”Trollet med den gula kepsen” tillsammans med Lasse Åkerlund. Inspelad live på plats i skogen, naturligtvis. Och mycket, mycket mer. Countrymusik har alltid legat mitt hjärta nära genom att den visar på otroligt duktiga musiker och ledde till mina dagar, som förutom att jobba som tekniker, till att också vara programledare i radio. Efter en provtur med två program under jul och nyårshelgen 1982 blev till slt 11 år av rikstäckande sändningar med min egen countrymusic show i riksradions P3/P4, Up The Country, 1983-1994. Att spela in live har genom åren blivit det som jag specialiserat mig mest på, men naturligtvis gör jag även studioinspelningar emellanåt.