Lone Slydahl

Lone Slydahl "Både indre og ytre landskap er et sentralt tema i mine kunstverk"

Helsa først- så nå suser vi til syden. ❤️❤️‍🩹❤️Lille, fine Tominemor har hatt eksem hele sitt liv og nå klarer ikke mamm...
15/05/2026

Helsa først- så nå suser vi til syden. ❤️❤️‍🩹❤️

Lille, fine Tominemor har hatt eksem hele sitt liv og nå klarer ikke mammahjertet mer. Til varmen med oss! I 3 hele uker. 🌞

Du har kanskje fått med deg at atelieret ikke har faste åpningstider, eller at det rett og slett er stengt noen dager. Nå vet du litt av grunnen. ❤️

Og snille og gode som dere er, så tar dere kontakt og avtaler besøk i atelieret mitt likevel. Som dere skjønner så er jeg veldig takknemlig for at vi kan ha det på den måten. 🥰

Mens vi er å pleier helsa i Syden, så er jeg så heldig at den andre ungdommen i hus, stiller opp og holder åpent hver lørdag.
Othelie er der fra kl 12-15, og tyn henne ikke så alt for mye, jeg håper hun stiller opp som fast lørdagshjelp! 🤣

Ellers, så må dere gjerne titte innom nettsida mi, der ligger noen av verkene jeg har tilgjengelig for tiden. Og skulle du finne et maleri som du liker, så er jeg sikker på at Othelie hjelper deg så godt hun kan. Eller jeg når jeg er tilbake igjen. 🤗

Om du har vært på behandlingsreise pga. eksem, send meg gjerne en melding. Tar imot alle tips vi kan få om hvordan vi kan behandle henne best mulig.

Ha en super 17 mai, så sees vi. ❤️😊

"Veien mot nord" har fått sitt hjem! 🥰👏🥰
12/05/2026

"Veien mot nord" har fått sitt hjem! 🥰👏🥰

"Mist of uncertainty" ❤️🤗50x70 cm.
10/05/2026

"Mist of uncertainty" ❤️🤗
50x70 cm.

Noen ganger må jeg tre ut av det ytre landskapet og reise langt inn i mitt eget indre landskap.Der finner jeg roen og ly...
08/05/2026

Noen ganger må jeg tre ut av det ytre landskapet og reise langt inn i mitt eget indre landskap.

Der finner jeg roen og lyset som vi alle bærer i oss-
og et lite øyeblikk av evighet.

Slike øyeblikk blir det sjeleverk av. 🩷

Husker dere at jeg fortalte at jeg malte dette verket til meg selv, og var så spent om det ville passe på veggen vår hjemme...
Dessverre var veggen akkurat litt for liten.

Men, kanskje er det meningen. Kanskje betyr det at budskapet var ment for en annen sjel - med litt større vegg enn oss. 💞

Gathering light
120*120 cm.

Jeg føler meg så utrulig heldig...tenk at noe jeg lager får bli en del av de fine hjemmene deres! 😭😍
05/05/2026

Jeg føler meg så utrulig heldig...tenk at noe jeg lager får bli en del av de fine hjemmene deres! 😭😍

03/05/2026

Atelieret mitt- et lite hjem, borte fra hjemmet. 😊❤️

Sjøsamisk forening bestilte et kunstverk av meg - og denne uka leveres det! 🤗Veldig takknemlig for å få male dette, og i...
29/04/2026

Sjøsamisk forening bestilte et kunstverk av meg - og denne uka leveres det! 🤗

Veldig takknemlig for å få male dette, og ikke minst for kunnskapen jeg har fått om samisk bosetning underveis. 😍

Da er maleriet ferdig! 👏😁 Dette har jeg gledet meg til å vise dere, for jeg vet at dere liker fjellmotivene så godt. Det...
21/04/2026

Da er maleriet ferdig! 👏😁
Dette har jeg gledet meg til å vise dere, for jeg vet at dere liker fjellmotivene så godt. Det gjør jeg også! 🥰

"Hjemme mellom fjell og fjord"
60x80 cm.
Står utstilt i vinduet i atelieret om du plutselig tusler forbi.😍❤️

Godt igang med dette motivet! Gleder meg til å se hvordan det ender opp. Og ikke minst til å vise dere!👩‍🎨🩷
16/04/2026

Godt igang med dette motivet! Gleder meg til å se hvordan det ender opp. Og ikke minst til å vise dere!👩‍🎨🩷

Psykolog Elin Stenmo Tobiassen tok kontakt for litt siden og lurte på om jeg kunne male et kunstverk til hennes kontor. ...
10/04/2026

Psykolog Elin Stenmo Tobiassen tok kontakt for litt siden og lurte på om jeg kunne male et kunstverk til hennes kontor.
Etter en liten samtale så takket jeg så klart ja!😊

Jeg er jo i den tro at kunst kan være med på å hjelpe oss mennesker.
Vi er jo alle i grunn, ganske så like sjeler. Vi bærer alle de på de samme følelsene, i våre små eller store bæreposer.
Der noen går på livets vei og tviholder på sitt, så har kanskje vi kunstnere et stort behov for å slenge utover alt vi bærer på.
Vi tar de tunge posene og gjør det om til kunst!👩‍🎨

Også har du de imellom, de som er like modige som oss kunstnere. De som tar med seg alt dæ bærer på og finner veien frem til et stille og trygt rom.

Et slikt rom er jeg så heldig å ha kunsten min hengende i.

Når jeg maler en slik bestilling, så er det viktig å huske på hva jeg ønsker at motivene skal formidle.
Hva kunst kan trigge i de som går til samtale.🌱

Derfor ble det naturlig at naturen som er en så stor del av oss mennesker måtte med i dette kunstverket.
For landskap er ikke bare vakker natur, det er følelser og symbolikk også.

Med lyset kan man minnes at det er håp.
Lette skyer kan symbolisere at det tunge du har hengende over deg, kan løses opp i.
Og fjellene...de er ikke alltid bratte og store hinder i veien, men overkommelige med en vei imellom. 💞

Den gule genseren måtte jo få være med å ønske deg en fin påske! 😍 Her er det bypåske på meg og gjengen.Harry Hole, påsk...
04/04/2026

Den gule genseren måtte jo få være med å ønske deg en fin påske! 😍
Her er det bypåske på meg og gjengen.
Harry Hole, påskeegg og godt humør.

Hva mer trenger man.🐣
Ønsker deg skikkelig fine dager!💛
(Bildet er knipset av Othelieskatten)

Adresse

Strandgata 34
Tromsø
9008

Åpningstider

Tirsdag 11:00 - 16:00
Onsdag 11:00 - 16:00
Torsdag 11:00 - 16:00
Fredag 11:00 - 16:00
Lørdag 00:00 - 15:00

Telefon

+4795806119

Varslinger

Vær den første som vet og la oss sende deg en e-post når Lone Slydahl legger inn nyheter og kampanjer. Din e-postadresse vil ikke bli brukt til noe annet formål, og du kan når som helst melde deg av.

Kontakt Bedriften

Send en melding til Lone Slydahl:

Del