Latter og glede

Latter og glede Mat for deg som tar det hele med en klype salt og ser lyst på livet. Dette er en blogg om hjemmelaget mat og den maten vi spiser når vi er på reise.

Her finner du ingen lavkarbo/slankemat eller annen diettmat. Bare mat jeg og min familie rett og slett synes er god. Fra tid til annen kan det nok komme en liten historie om mitt liv og leven. Jeg elsker historier og fortellinger like mye som mat. Fortellingene jeg deler må du ta med en klype salt, det er ikke gitt at det er sannhet jeg kommer med. Viktigst for meg er at fortellingen er god og at

maten faller i smak. Vi liker mat fra alle verdenshjørner, men kommer alltid tilbake til norsk husmannskost. Vi synes alt smaker bedre når det er hjemmelaget og vil gjerne vise med denne bloggen hvor enkelt det er også. Jeg er ingen kokk men har valgt og være hjemmeværende husmor. Gulvvasken er det så som så med, men gode mat-opplevelser, reiser og historier/skrøner det har vi mange av.

Mor’s kjøttkaker på en søndag, love it❣️Oppskrift i kommentarfeltet og den er sabla go!
22/03/2026

Mor’s kjøttkaker på en søndag, love it❣️
Oppskrift i kommentarfeltet og den er sabla go!

Ingenting slår duften av nybakt! Jo foresten å spise bakverket! Kanel i svingane. Oppskrift i kommentarfeltet.
15/03/2026

Ingenting slår duften av nybakt! Jo foresten å spise bakverket!

Kanel i svingane.

Oppskrift i kommentarfeltet.

Små fester, store fester. Denne kaken blir alltid en suksess! For deg som vil prøve finnes oppskriften i kommentarfeltet...
08/03/2026

Små fester, store fester. Denne kaken blir alltid en suksess!
For deg som vil prøve finnes oppskriften i kommentarfeltet.

Etter en heidundrende feiring av mamma’s 80 år’s dag, var det godt å komme nedpå å spise en uhyre enkel tomatsuppe. Virk...
02/03/2026

Etter en heidundrende feiring av mamma’s 80 år’s dag, var det godt å komme nedpå å spise en uhyre enkel tomatsuppe. Virkelig god er den også.

For deg som vil prøve finner du oppskriften i kommentarfeltet! 😊

Å komme inn i et hus som dufter av bakst er lykken for meg. Og når det på toppen av det hele er i mitt hus, ja da er det...
04/02/2026

Å komme inn i et hus som dufter av bakst er lykken for meg. Og når det på toppen av det hele er i mitt hus, ja da er det fullbrakt!
Halvgrove brød med sirup er helt nydelig med smør og ost på.

Oppskrift i kommentarfeltet.

I dag har jeg vært en tur i barndommens minnebok og spist kjøttdeig på sjevå, og ja, det er like godt enda! Min gode opp...
01/02/2026

I dag har jeg vært en tur i barndommens minnebok og spist kjøttdeig på sjevå, og ja, det er like godt enda!
Min gode oppskrift finnes i kommentarfeltet.

Jeg har bakt kråkeboller og de er helt sykt gode! Oppskriften finner du i kommentarfeltet. 😊
28/01/2026

Jeg har bakt kråkeboller og de er helt sykt gode!

Oppskriften finner du i kommentarfeltet. 😊

Adresse

Skudeneshavn
4280

Varslinger

Vær den første som vet og la oss sende deg en e-post når Latter og glede legger inn nyheter og kampanjer. Din e-postadresse vil ikke bli brukt til noe annet formål, og du kan når som helst melde deg av.

Kontakt Bedriften

Send en melding til Latter og glede:

Del