30/09/2018
Heihå kloakkhuer og bekjente!
Etter en lengre periode med lite aktivitet fra vår side, har vi bestemt oss for å legge Raw Sewage på is. Det vil bli stille fra oss i alle fall frem neste Kloakkrock (etter planen i påska neste år), og sannsynligvis vil vi kun drive i redusert skala etter det.
I praksis vil dette innebære Kloakkrock et par ganger for året - i påska og en gang på høsten - og at konserter utover det kun arrangeres ved spesielle anledninger.
Dette betyr da at vi ikke lenger er åpen for booking, i alle fall ikke på samme måte som før, da Kloakkrock planlegges ganske lenge i forveien og ikke kan bookes på impuls.
Jeg tror jeg kan snakke på alles vegne når jeg sier at å drive Raw Sewage har vært en lærerik og spennende opplevelse: vi har møtt, bråka og festa sammen med folk fra det vidstrakte land, såvel som det enda videre strakte utland. I løpet av de siste 4 åra har vi hatt besøk av svensker, franskmenn, tyskere og russere, for å nevne noen. På vår egen lille måte har vi bygd kultur på tvers av landegrenser, og det er jo en ganske kul ting å kunne si som et kulturkollektiv fra langt uti gokk.
Vi vil rette en hjertelig takk til alle band og artister som har tatt turen innom oss. Vi har vært utrolig privilegerte som har hatt så mye bra musikk i det ydmyke lille lokalet vårt, og vi håper de som har spilt hos oss sitter igjen med like gode minner som oss.
I tillegg vil vi gi en shout-out til Hoppla Hesten og Tonehjulet Kräftpest, som hele tida har vært store inspirasjoner for oss, selv om vi til sist gikk i en litt anna retning. Spesielt vil vi takke Jørgen Skontorp, som var til umåtelig hjelp i stiftelsesfasen vår.
Til slutt: det er ikke over, men det blir nok heller aldri helt det samme igjen, og det er egentlig helt greit. Alt til sin tid!
Adjøss for nå! Kloakk og piggtråd!
Signert, Hellraiser Bob