17/02/2025
🌿 En pause for en ny start 🌿
Kjære alle sammen,
Etter flere måneder med innsats og engasjement har vi innsett at vi ikke kunne oppfylle forventningene til å overta leieforholdet i Sandvang. Underveis har vi også sett at bygningen, til tross for sin sjarm, ikke er det beste stedet for hvordan vi ønsker å utvikle vårt kulturprosjekt.
Det har vært en fantastisk reise – med utstillinger, markeder og kulturelle samlingspunkter hvor så mange av dere har funnet veien til Sandvang og forhåpentligvis hatt gode opplevelser. Vi er stolte av alt vi har fått til, og vi er utrolig takknemlige for alle som har støttet oss, deltatt på arrangementer, bidratt med sin tid og kreativitet, og hjulpet til å skape magiske øyeblikk i huset.
Oppklaring
Vi ønsker også å oppklare en misforståelse som oppstod under vår tid på Sandvang. Noen fikk inntrykk av at vi var de nye eierne av bygningen, eller at vi på en eller annen måte hadde tatt over driften og begrenset muligheten for andre å leie lokalet.
For å være tydelige – vi har aldri hatt noen intensjon om å fremstå som eiere av Sandvang eller å skape en situasjon hvor bygningen ikke kunne leies ut videre. Vi kansellerte noen få bookinger i en periode fordi vi planla å leie ut første etasje, men samtidig jobbet vi aktivt med å skaffe nye leietakere. Vi beklager forvirringen dette kan ha skapt.
Som adminis for både denne Facebook-siden og den nye nettsiden for Sandvang, ble vi ofte kontaktet med forespørsler om leie. Noen av disse resulterte i bookinger, noe vi er glade for. Etter hvert ble det klart at eierne ønsket å håndtere alle bookingforespørsler selv, og vi respekterte dette ved å videreføre alle henvendelser direkte til dem.
For å oppsummere: Vi har aldri forsøkt å overdøve vårt engasjement eller gi inntrykk av at vi eide bygningen. Vi har alltid vært åpne om at eierne er Kiwanis og Svestad Vel, og dette har vært kommunisert på sosiale medier og i våre blogginnlegg. Vi beklager hvis noen trodde at bygningen var solgt og dermed ikke lenger kunne leies ut til private arrangementer som konfirmasjoner eller jubileer.
Fra dag én har vi jobbet for å støtte bygget økonomisk, arrangere og promotere kulturarrangementer, og legge til rette for at andre kunne bruke lokalet til sine egne prosjekter. Derfor var det en stor skuffelse for oss å høre at vi i etterkant ble fremstilt som en årsak til at Sandvang nå trues av salg. Slik var det før og er det fortsatt, til tross for at vi leier det eller ikke.
Med en realistisk vurdering mener vi at vi gjorde det motsatte: Vi bidro til at hundrevis av nye mennesker oppdaget Sandvang, mange ble inspirert til å leie det – noen gjorde det faktisk – og vi har, til tross for at vi ikke kunne leie hele bygget selv, bidratt både med fysisk inntekt og økt potensial for videre bruk av bygget.
Fremtiden
Fremover vil vi fokusere på å finne de riktige rammene for vårt kunst- og kulturarbeid. Dette betyr at vi må prioritere noen viktige steg før vi kan fortsette bevegelsen videre.
I den forbindelse vil denne Facebook-siden bli deaktivert fom Mars inntil vi har funnet en ny plass for våre aktiviteter. Dersom du ønsker å komme i kontakt med oss, kan du nå oss på:
Lego:
📞 402 34 242
✉️ [email protected]
Barbora:
📞 98048585
✉️ [email protected]
Tusen takk til alle som har vært en del av denne reisen sammen med oss – vi setter umåtelig stor pris på dere! Vi gleder oss til å komme sterkere tilbake med nye og enda bedre prosjekter som vil forme fremtiden for kunst og kultur på Nesodden. ✨
Vi sees igjen! 💛
Lego & Barbora