14/02/2026
TIM PRINSSEN EN JORIS VAN LANKVELD ZIJN ONZE NIEUWE PRINS EN ADJUDANT!
Tim Prinssen is onthuld als 26e Prins van CV De Pepper. Samen met zijn eigen Adjudant Joris van Lankveld en bijgestaan door Vorst Maikel Driessen trappen zij Carnaval 2026 af als nieuwe hoogheden.
Tim Prins(sen) (25) is een echte Ujése; dat hij in Veghel geboren is, daar hebben we het even niet over. Al jaren gaat het binnen zijn vriendengroep rond: als er ooit iemand prins zou worden, dan moet hij dat zijn. Niemand uit de groep geniet tijdens carnaval zó van vrijdag tot en met dinsdag, van vroeg tot laat, als Tim.
Tim werkt al ruim tien jaar werkt in de horeca rondom het Sintjansplein. Eerst bij Meneer Prinssen, waar hij zijn eerste biertjes tapte. Vervolgens bij de Pepper, waar hij in die tijd kennismaakte met de carnavalsvereniging. Tijdens carnaval is hij al wel eens mee op pad geweest en heeft hij een groot deel van de vereniging leren kennen.
Inmiddels werkt hij al bijna drie jaar bij De L’esperance, naast zijn vaste baan als engineer, omdat hij de horeca nog steeds niet kan missen. Hier staat hij iedere zaterdagnacht tot in de vroege uurtjes samen met Oud-Prins Pepper Dries achter de bar.
Op een willekeurige zaterdag werd Tim tijdens het openen van De L’esperance verrast: Vorst Maikel en eigenaar van de Pepper Jan Julius zaten in een donkere kroeg op hem te wachten met de vraag: “Wil je de 26ste Prins worden?” Na al die jaren krijgt de vriendengroep dan toch gelijk: dit jaar wordt het Prins Tim van CV de Pepper.
Adjudant Joris
Maar wie van zijn vrienden zou Tim kiezen als adjudant? Moeilijk was die keuze niet… De één “zal wel moeten vliegen”, de ander is altijd te laat, en dan is er nog die ene die altijd carnaval probeert door te komen zonder carnavalsoutfit. Eigenlijk bleef er maar één optie over… het was erop of eronder.
Maar zonder twijfel zei Joris van Lankveld: “Ja, da’s echt gaaf. Gaan we doen.”
Tim en Joris kennen elkaar inmiddels al een jaar of tien. Vaak zijn ze dan ook samen te vinden: in de sportschool, bij een potje kaarten of op stap. Bij de Pepper en L’esperance komen ze regelmatig en kent iedereen Joris inmiddels ook. Als het écht nodig is, wil Joris tijdens het stappen altijd wel even bijspringen als Tim aan het werk is. Dan gaat hij maar glazen spoelen, want heel veel meer kun je hem achter de bar ook niet laten doen.
Naast stappen in Uden rugbyt Joris met veel plezier bij Octopus, maar dit jaar zullen ze hem daar op donderdag en zondag toch een aantal keer moeten gaan missen.
Voor iedereen is het mogelijk Tim en Joris persoonlijk te feliciteren tijdens hun Prinsenreceptie. Deze vindt plaats op zondag 15 november in Café Sergeant Peppers.