Prins te Paard

Prins te Paard Locatietheater Stichting Prins te Paard maakt poëtische en beeldende theatervoorstellingen in de openlucht! Like onze pagina en volg alle ontwikkelingen.

Onze voorstelling staan garant voor beelden locatietheater met een flinke dosis spektakel, humor en rauwe poezie.

Nieuwsgierig of het gelukt is om het niets te vinden bij Prins te Paard? Kom op 1 juni om 20:00u luisteren naar de lezin...
30/05/2023

Nieuwsgierig of het gelukt is om het niets te vinden bij Prins te Paard? Kom op 1 juni om 20:00u luisteren naar de lezing van Femke Arnouts .

Nieuwe maker Femke Arnouts is op het moment bij in residentie bij StrandLab en Prins te Paard voor haar vervolgonderzoek ‘Het Gat’. ‘Het Gat’ wordt een nieuwe theatertekst waarin Femke probeert antwoord te vinden op de vraag waarom we ons aangetrokken voelen tot ‘het niets’ dat ons vernietigt. De hang naar destructie op een haast onbewuste manier: we proberen onszelf steeds meer en meer te vullen met dingen die leeg zijn (social media, snelle content) en tegelijkertijd doen we zoveel mogelijk om ‘niets’ te kunnen voelen. Maar wat als het niets vorm heeft gekregen en voor je staat? Zodat je echt (aan het) niets kunt voelen?

Femke heeft tot nu toe geschreven in de werkplaats van StrandLab en verblijft komende tijd een paar dagen in het mobiele huisje van Henry van Landscapelabs. Wil jij weten wat er uit haar vervolgonderzoek komt? Dan ben je van harte uitgenodigd om een lezing van haar eerste teksten en het aansluitende nagesprek bij te wonen.

- 1 juni om 20.00 bij Prins te Paard
- 4 juni tussen 11.00-17.00 bij Aardzee tijdens het LandArt Festival

Meld je aan via [email protected] voor de lezing op 1 juni en via [email protected] voor de lezing op 4 juni.


Femke Arnouts Flevolab Prins te Paard

21/12/2022

Met trots! Elisabeth van Leeuwen maakte een prachtige docu over het Landschapskunstwerk Observatorium bij Lelystad. Samen met Denise Beekman en Jolle Roelofs tekent Prins te Paard voor het seizoen 'Lente' en brengt Liset een ode aan haar oma Leuntje. Vanaf 24 december te zien bij Omroep Flevoland.

Kersttip!
08/12/2022

Kersttip!

! Elisabeth van Leeuwen kreeg de opdracht om een film te maken over 40 jaar Sunsation. Sunsation is het jaarlijkse poëziefestival in het kunstwerk Observatorium van Robert Morris. De Stentor interviewde haar en Thom Ummels over de nieuwe film 'Ode aan de Zon'

"Van Leeuwen blikt terug, met behulp van het beperkte archiefmateriaal. En we worden deelgenoot van de 40ste editie afgelopen juni. Als raamwerk koos zij, samen met partner en cameraman David Brouwer, voor de vier seizoenen. Verbeeld of verklankt door jonge Flevolandse kunstenaars: Theater Prins te Paard, spoken-word-artiest Sandy Bosmans, dichter Joost Oomen en Ensemble Black Pencil."

Ode aan de Zon gaat vrijdag 16 december in première in het Provinciehuis Lelystad. Bij Omroep Flevoland te zien vanaf 24 december.
https://www.destentor.nl/lelystad/film-ter-ere-van-jubilerend-kunstfestival-sunsation-lelystad-ode-aan-magistraaaalende-zon-br-br~ab0d0fa1/

30/03/2022

Prins te Paard schrijft skètches? Met tèkst? Géén 1 aprilgrap, het is ècht waar! Benieuwd? Er worden nog enthousiastelingen gezocht om ze te spelen op een fantastische locatie: de geothermisch verwarmde kas van Bernhard in Luttelgeest. Lees hieronder meer.

Lekker op pad in de lentezon met de Laatste Lichtwachter van Schokland ....!
12/03/2022

Lekker op pad in de lentezon met de Laatste Lichtwachter van Schokland ....!

De Laatste Lichtwachter Audiotour door Prins te Paard Theatergezelschap Prins te Paard uit de Noordoostpolder heeft in 2020 de coronaproof theatrale audiotour ‘De Laatste Lichtwachter’ ontwikkeld. De tour is een remake van de voorstelling Blind Vuur. De audiotour is te wandelen op het moment dat...

Update op 4 maart: de truck is gearriveerd in Oekraine! https://twitter.com/DutchFarmerInUA/status/1499806281313497095?s...
28/02/2022

Update op 4 maart: de truck is gearriveerd in Oekraine!
https://twitter.com/DutchFarmerInUA/status/1499806281313497095?s=20&t=ArSyHkNV084OxO8hoUD06A

Lieve mensen! we hebben vanmiddag de spullen voor Oekraine afgeleverd op een boerderij in Bennekom. De koeien keken nieuwsgierig toe. Je ziet het niet op de foto, maar het was om de hoek van de schuur heel druk met mensen die van alles kwamen brengen. Alle goederen worden overgepakt in grote dozen op pallets, zodat het zo de vrachtwagens in kan. Morgen gaat het onderweg. We hebben veel reservespul voor de apparatuur en veel goede batterijen (snelle actie van Ronald Luimes) kunnen aanschaffen. Superfijn dat we op jullie konden rekenen!
Totaal is er € 1175 binnengekomen. Sommigen van jullie hebben geen linkje ontvangen omdat we toen al onderweg waren. We stoppen nu even met inzamelen. Maar mochten er nog meer van onze spullen welkom zijn (de dekens hebben we bijvoorbeeld weer mee terug genomen met het verzoek om ze te bewaren voor een volgende zending) dan laten we dat weer weten. Heel erg bedankt allemaal!

Lieve mensen, wat fijn dat jullie zo warmhartig hebben gedoneerd. Het is nu maandagochtend 28-2 en we hebben inmiddels e...
27/02/2022

Lieve mensen, wat fijn dat jullie zo warmhartig hebben gedoneerd. Het is nu maandagochtend 28-2 en we hebben inmiddels een flink deel van het geld besteed aan batterijen, reservelampen, wat oplaadbare lampen en aan tieraps. Kortom: aan handige zaken als je moet improviseren. Dankjewel ook Ronald Luimes! We gaan zo (via de laatste winkel) op weg om het af te leveren. We houden jullie op de hoogte.

Spullen. In de loop van de jaren heeft Prins te Paard nogal wat verzameld. Spullen die handig zijn op een buitentheaterlocatie, maar die in Oekraine nu beter van pas komen. We brengen maandagmorgen 28-2 een lading stroomkabels, verlichting, waterslangen, overalls, laarzen, dekens en hoofdlampjes naar Bennekom, vanwaar het met een vrachtwagen (deels gevuld met noodstroom-aggregaten) naar een Nederlandse boer in midden Oekraine wordt gebracht. Hij verspreidt het daar verder. Er is via via contact geweest en onze spullen zijn daar bruikbaar. Wie wil kan meehelpen: een deel van de hoofdlampjes heeft batterijen nodig. En ook reserve lampjes zijn handig. Wie doneert een bedragje? Dan zorgen wij dat er ook zoveel mogelijk batterijen en lampen met deze spullen meegaan. Stuur ons een berichtje, sturen wij je een QR code waarmee je kunt doneren! Dankjewel!!!

17/08/2021

https://fb.watch/7rrybftqDn/
De Aftermovie van het Festival Onderstroom in Vlissingen is er. Daar speelden we de speciaal gemaakte voorstelling 'Weg van de Willem Ruys'. Zin in een dosis zomervibes? Kijken! Je herkent ons aan: Geel!

Whoehoehoe! Dat was Festival Onderstroom in Vlissingen! Drie dagen wandel-audiotour 'Weg van de Willem Ruys'. Met fijn p...
13/07/2021

Whoehoehoe! Dat was Festival Onderstroom in Vlissingen! Drie dagen wandel-audiotour 'Weg van de Willem Ruys'. Met fijn publiek op een mooie locatie. Dat hadden we best gemist het afgelopen jaar.

Adres

Havenweg 22
Nagele
8308RJ

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Prins te Paard nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Prins te Paard:

Delen