Op'e Klaai

Op'e Klaai Dagbestedingslocatie bestaande uit een (kunst) atelier, werkplaats, tuin & theetuin

Ook deze mooie grote buffetkast kwam bij ons in de werkplaats voor een opknapbeurt.Van wit naar roestbruin waarbij we he...
18/05/2026

Ook deze mooie grote buffetkast kwam bij ons in de werkplaats voor een opknapbeurt.
Van wit naar roestbruin waarbij we hebben geprobeerd zo dicht mogelijk bij de kleur van het ijsvogeltje te komen.

Het was even uitzoeken qua kleur welke nu het dichtst in de buurt kwam maar wat een prachtige kast is het geworden 😍

Wij waren al erg tevreden over het resultaat en de klant is er ook erg blij mee! Daar doen we het voor!

Heb je ook een meubelstuk wat opgeknapt moet worden maar heb je er zelf geen tijd voor?
Laat het ons weten dan kunnen we kijken wat we voor je kunnen betekenen!

15/05/2026

En dan is het eindelijk klaar 😍

Wij kunnen niet wachten om te zien hoe het er hier over een paar maanden uit ziet! 🌻 🌼 🌺

☕ High Tea bij Op’e Klaai 🌿🧁🎂🍵 Een tafel vol huisgemaakte lekkernijen, verschillende soorten thee  en gezelligheid in on...
10/05/2026

☕ High Tea bij Op’e Klaai 🌿🧁🎂🍵

Een tafel vol huisgemaakte lekkernijen, verschillende soorten thee en gezelligheid in ons sfeervolle theehuis.

Geniet samen van zoete hapjes en hartige verrassingen die samen met de deelnemers van de dagbesteding gemaakt worden.
✨ Met liefde bereid en alles huisgemaakt
✨ 2 uur lang genieten
✨ Wensen? Geef ze door en we maken het!

Vraag gerust naar de mogelijkheden en beleef een heerlijke moment vol rust, smaak en gezelligheid. 💛

Gisteren mochten wij een heerlijke high tea verzorgen voor een groepje dames.Wij zorgden voor een goed gevulde tafel, ve...
09/05/2026

Gisteren mochten wij een heerlijke high tea verzorgen voor een groepje dames.
Wij zorgden voor een goed gevulde tafel, verschillende soorten thee en lekkere hartige & zoete hapjes 😍

08/05/2026

Wat een werk is er verzet deze week! 💪🏻💪🏻

In de werkplaats hebben we mooie grote plantenbakken gemaakt om onze opgekweekte dahlias, zonnebloemen en gladiolen in te planten.

Deze week stond in het teken van bakken neerzetten, vullen met aarde & potgrond en planten!

Wij kunnen niet wachten om te zien hoe het er hier over een paar maanden uitziet 😍🤗


16/04/2026

Tour door de tuin van Op'e Klaai 😎

Met het mooie weer van de afgelopen dagen verplaatsen wij ons naar buiten om daar te werken.
Geen straf kan ik je vertellen! Het is een heerlijke plek!


14/04/2026

En toen was het ineens al halverwege april... Onze laatste post dateert van december😳
Ondanks de stilte op social media hebben we hard gewerkt!

We hebben een kas gebouwd, zijn grote plantenbakken aan het maken voor onze dahlias, hebben ondertussen nog 2 meubel opknap opdrachten afgerond en zijn in het gebouw bezig om de ruimtes om te wisselen zodat we binnen een theehuis kunnen maken.

We gaan proberen weer wat actiever te worden en jullie mee te nemen in alle leuke dingen die we doen en gaan doen!

Filmcredits zijn voor

Het heeft even geduurd… (Iets met eigen baas zijn, drukte  en  denken: dat kan ik zelf wel even 😉)Maar het is gelukt!De ...
17/02/2026

Het heeft even geduurd… (Iets met eigen baas zijn, drukte en denken: dat kan ik zelf wel even 😉)
Maar het is gelukt!
De website van Op’e Klaai is vernieuwd en online ✨
En ja… daar ben ik stiekem best trots op.
Niet alleen op het resultaat, maar vooral omdat ik ’m grotendeels zelf heb gebouwd. Van idee tot uitvoering. Avonden puzzelen, schuiven, schrappen, herschrijven — en uiteindelijk klopt het!

Nieuwsgierig? 👀 Neem gerust een kijkje op www.opeklaai.nl

Om de doelstellingen van onze stichting te verwezenlijken, bieden wij dagbesteding aan op een kleinschalige locatie in de voormalig zuivelfabriek in Marrum.

🎄 NOG 1 NACHTJE! 🎄We zijn druk bezig met de laatste voorbereidingen… Er wordt gesjouwd, versierd en gekookt! Bijna klaar...
17/12/2025

🎄 NOG 1 NACHTJE! 🎄

We zijn druk bezig met de laatste voorbereidingen…
Er wordt gesjouwd, versierd en gekookt!
Bijna klaar voor twee sfeervolle dagen op Kerstmarkt Station Marrum. ✨

📅 Wanneer?
Donderdag 18 en vrijdag 19 december
Van 16:00 tot 21:00 uur

📍 Waar?
Op het Perron van Station Marrum.
Bij De Pannekoektrein 🥞🚂
(Statsjonswei 24, 9073 GJ Marrum)

🚘 Parkeren:
Parkeren kan gratis op de aangewezen plekken, volg hiervoor de borden en aanwijzingen ter plaatse.

🌟 Wat kun je verwachten?�
*Sfeervolle kerstmarkt met lokale makers 🎁
*Warme drankjes, lekkers en een sfeervolle belevenis. ☕️
*Kerstsfeer, muziek en gezelligheid voor jong en oud! 🎄
*De Pannekoektrein is geopend! 👉 Wil je instappen? Meld je dan eerst bij het Loket voor het ‘kopen’ van een treinkaartje. 🎟️
*Percy rijdt rondjes door het dorp! 👉 Geef jij ook een vrijwillige bijdrage aan de Kerstman? De opbrengst gaat naar het goede doel! 🎅🏼

💡 Praktisch:
Toiletten zijn aanwezig
Toegang is gratis

💛 Een extra warm tintje:
Tijdens beide dagen wordt geld ingezameld voor de oncologieafdeling van het Frisius MC in Leeuwarden.�Met de inzameling willen wij de medewerkers in het zonnetje zetten.

Dit wil je niet missen! Een winters decor vol gezellige lichtjes, warmte en het oude station volledig in authentieke stationssfeer.
Zien we jou ook op Kerstmarkt Station Marrum? ✨





Een goed gevulde tafel, lekker eten en gezelligheid zijn voor mij de beste ingrediënten voor een fijne avondEn precies d...
13/12/2025

Een goed gevulde tafel, lekker eten en gezelligheid zijn voor mij de beste ingrediënten voor een fijne avond
En precies daaruit bestond het kerstdiner met alle deelnemers van Op'e Klaai!

Gezellig bij kaarslicht, want de stroom was om half 5 uitgevallen en kregen we niet meer werkend.
Alsof het universum dacht, jij krijgt vandaag je examen improvisatievermogen en stressbestendigheid.
Ik vind mezelf met vlag en wimpel geslaagd! 🎓
Dankzij een goede voorbereiding heb ik het 3 gangenmenu ook zonder stroom op tafel gekregen en heeft iedereen gesmuld en genoten.

Kijkend naar de foto van vorig jaar is dit jaar voorbij gevlogen. Waar we vorig jaar nog maar net verhuisd waren en ons plekje in Marrum moesten vinden hebben we nu een stabiele basis gecreëerd om verder te kunnen groeien.

We hebben 3 nieuwe mensen mogen verwelkomen, super leuke evenementen mogen organiseren zoals de sociale eetkamer, de ferhalenjûn en het oogstfeest.
De theetuin was een succes als we open waren en voor komend jaar gaan we kijken hoe we dit nog toekomstbestendiger kunnen maken.

Er zijn nog zoveel ideeën om uit te werken en eigenlijk merk ik nu al, het wordt te veel voor mij alleen!
Daarom zoek ik vanaf het nieuwe jaar een BBL student 'begeleider Maatschappelijke zorg' voor minimaal 16 uur per week. Hierover later meer.

Voor nu kijk ik met trots terug, ben ik dankbaar voor alle deelnemers die bij Op'e Klaai zijn gekomen en kijk ik met ontzettend veel zin en energie uit naar het nieuwe jaar!

Adres

Hearrewei 2
Marrum
9073GA

Openingstijden

Dinsdag 09:30 - 15:30
Woensdag 09:30 - 13:45
Donderdag 09:30 - 15:30
Vrijdag 09:30 - 15:30

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Op'e Klaai nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen

Type