01/05/2022
[Lange tekst] ❗️ BREAKING ❗️
Den Tekentafel stopt.
Al meerdere keren gezegd tijdelijke pauzes te nemen van Den Tekentafel, maar nu is het dan toch echt definitief. De stekker gaat eruit. Het is goed zo. Ruim 5 en halfjaar geleden begonnen met het groter maken van mijn hobby tekenen. Maar nu ik er zo over nadenk, ik wilde eigenlijk helemaal niet groot worden met Den Tekentafel. Het is meer zo dat Den Tekentafel voor mij een plek was om zélf te kunnen groeien. Door het tekenen heb ik kunnen laten zien wat ik kan. Door op markten te staan, heb ik geleerd om enthousiasme over te brengen op publiek. Door het geven van tekenles heb ik mezelf een stukje educatie aangeleerd. Door heel veel puzzelstukjes in de puzzel van Den Tekentafel heb ik mezelf héél erg ontwikkeld. En als je je dan ineens beseft dat je er inderdaad geen uitdaging meer uit haalt... dan is het tijd om door te groeien. Ik heb oprecht mooie portretten mogen maken voor heel veel dierbare mensen, maar ook voor nieuwe klanten. En in 5 en halfjaar tijd zijn dat echt heel wat portretten geworden. Ik heb onwijs toffe samenwerkingen gehad en daarmee hele leuke dingen mogen doen. Ik heb op markten en evenementen mogen staan, wat later ook uitgroeide met een kleurtafel voor kinderen. Ik heb zoveel moois mogen doen en maken, dat zal ik voor altijd koesteren.
Vorig jaar merkte ik dat ik met mijn creativiteit ergens voor wilde staan. Ik wilde een doel, een missie. In de zomer van 2021 kreeg ik een idee. Maar dat idee werd alsmaar groter en 't bleef aanwezig in m'n hoofd. Ik wilde een plek creëren waar kunst voor iedereen toegankelijk moest zijn. Een laagdrempelige broedplaats voor alle creatieven uit de omgeving. Een plek waar gemaakt, geëxposeerd en ontmoet kon worden. Een plek waar het zou gaan om laagdrempeligheid en verbinding. Dat idee werd opeens zo'n grote droom, dat het project zelfs al een naam kreeg: Kans & Kunst. Want iedereen die kunst maakt, verdient een kans om gezien te worden. Vanuit mijn positie en hobby ben ik aan de slag gegaan en is er keihard gewerkt aan die grote droom. En die droom is werkelijkheid geworden.
Er IS nu daadwerkelijk een plek voor creatieven om elkaar te ontmoeten en om samen dingen te maken, zowel voor kinderen als volwassenen. Er is nu daadwerkelijk een plek waar ideeën en dromen uitgewerkt kunnen worden. Alles wat ik door Den Tekentafel heb geleerd, is uitgegroeid tot een atelier met zoveel mooie mensen en zoveel fijne kansen voor iedereen. Ik zou je ook zeker aanraden om eens bij mij en mijn topteam te komen kijken! We hebben iedere zaterdag namelijk Inloopatelier van 11.00 uur tot 16.00 uur, dé gelegenheid om kennis te maken met Kans & Kunst en met het team, en met wat we doen. Een kopje koffie of thee, misschien iets creatiefs doen, lekker kletsen. Het mag allemaal! Verder hebben we op de woensdagmiddag Kinderatelier, speciaal voor kinderen vanaf 7 jaar en dat is van 14.30 tot 16.30.
Het is nu een einde voor Den Tekentafel, maar niet voor mezelf. Ik wil alle lieve klanten, volgers en alle andere lieve mensen bedanken voor het volgen van Den Tekentafel. Maar ik verwijs jullie nu met liefde door naar Kans & Kunst om me daar verder te gaan volgen. Binnen een korte tijd zijn er zoveel mooie en ook hele grote dingen bereikt, daar ligt nu mijn focus op. Zolang je maar in je dromen gelooft, komen ze uit.
Dankjulliewel voor alles, en hopelijk zie ik jullie snel eens bij Kans & Kunst in het atelier! 💛
Liefs!