19/09/2025
HOERAAA 40 JAAR SALTO Amsterdam!
Wat een mijlpaal voor het leukste en meest hardwerkende team van het open media platform in Amsterdam waar er plaats is voor diversiteit. Salto is al jaren het media platform waar alle verhalen van Amsterdammers te horen en te zien zijn. Als kind kwam ik al met mijn moeder in de studio's SCK, op het Museumplein bij Damsko so mi tan en natuurlijk in de Kroon op het Rembrandtplein waar tv en radio werd gemaakt.
Ik startte zelf als tiener bij radio Kankantrie van Roy Ristie met het zaterdagmiddag magazine waar ik samen met Gil Belfor de host van was, om tegelijkertijd door te gaan naar radio Mart bij het jongerenprogramma van Sheila - Uptown radio. Jaren later pakte ik radio maken weer op bij RAZO Amsterdam met mijn programma ZOJazz Lounge radio en maakte het ZOJazz Stage 2 wekelijkse items op Mart. Niet te vergeten alle spots die jullie horen over de concerten van de ZOJazz Lounge en het ZOJazz Stage.
Tv programma's schuwde ik ook niet en met veel enthousiasme van het geweldige team van Salto bestaande uit Joris, Anna, David, Ronald en nu Laurence [ voorheen Willem ] maakten we een 8 uur durend live programma voor de Southeast Parade Amsterdam en ZOJazz Tiny concerts and so on!
HIEP HIEP HOERAA! Bedankt voor alles wat jullie doen zodat we allemaal zichtbaar en hoorbaar zijn in ons Amsterdam!
|