23/05/2026
Wow wat waren het een leuke bijzondere Textielfestival dagen in Amersfoort. Ondanks mijn beperkte energie en aanverwante beperkingen heb ik afgelopen 3 dagen nog aan best wat bijzondere activiteiten deel kunnen nemen. Vooral ook veel toevallige en leuke ontmoetingen met ouwe bekenden en nieuwe mensen mee gemaakt en veel moois gezien in een ook nog eens zo'n mooi oud centrum van Amersfoort. Na een nog even flink natte start woensdag werd het verder zomers mooi weer en was heel het centrum van de stad een gekrioel van textiel liefhebbers en waren de vele terrassen vrolijk en gezellig vol. Was er vrijdag ook nog markt naast de St. Joriskerk en een planten- en bloemenmarkt aan de voet van de Onze Lieve Vrouwetoren.
Ik heb genoten van textielstad Amersfoort, de St. Joriskerk, (de opening van) de Museum Masterclasses expositie in het Rietveldpaviljoen, VKG regio Utrecht vilt-exposite, het Hofje De Armen de Poth met de exposities van het LAK viltcollectief, Freetex en Reinier Jonkheer, fourniture winkel Schwitzner, de workshop 'papierdraad maken' van Alina Allen in Filalethes, kleine expositie in de Onze Lieve Vrouwetoren, The Red Dress Project in museum Flehite, De Katoendrukkerij in de Volmolen, en de onverwachte ontmoetingen op terrasjes. En in aanloop naar het festival had ik al veel textielplezier beleefd met de Museum Masterclass, Rondje Textiel, mijn bijdrages aan het 'WAT ER verTELT' project en de online minicursus van Marjolein van der Stoep. En dan is er nog uit zo ontzettend veel meer te kiezen .... maar een vierde dag zit er voor mij niet meer in. Ik ga uitgebreid nagenieten. Voor wie zich zaterdag nog in het festival onderdompelt ; heel veel plezier gewenst!! En mocht t even te warm worden.....in de OLV-toren is het heerlijk koel 😉