PassieVilt - viltatelier

PassieVilt - viltatelier Viltatelier; workshops, opdrachten, expositie en verkoop. Workshops in fijne atelierruimte in Amsterdam-Buitenveldert of op locatie. Volw. en/of kinderen

Hieperdepiep Hoera 🥳Kleinzoon Tobias is 2 jaarDe verjaardagshoed/kroon/muts is klaar en past en oma&opa hebben veel lol ...
28/05/2026

Hieperdepiep Hoera 🥳
Kleinzoon Tobias is 2 jaar
De verjaardagshoed/kroon/
muts is klaar en past en oma&opa hebben veel lol beleefd aan het hoedje & fotoshootje maken 🥳🥳
(Fotoshootje zie opmerkingen)

Mijn atelier blijft lekker lang koel. Dus daar ben ik te vinden met deze warme dagen 😎Lekker met lauw sop en kleine klus...
26/05/2026

Mijn atelier blijft lekker lang koel. Dus daar ben ik te vinden met deze warme dagen 😎
Lekker met lauw sop en kleine klusjes in de weer.
En wat kan het vilten afwisselend zijn..... deze dagen bezig met een bont gekleurde verjaardagskroon voor bijna jarige kleinzoon, maar ook experimenteren met naturel tinten wol en diverse stoffen samen met theezakjes en iepenzaden 😊

Aan t nagenieten van het Textiel Festival Amersfoort '26.Hierbij de 14 werken van mijn MuseumMasterclass groep bij elkaa...
25/05/2026

Aan t nagenieten van het Textiel Festival Amersfoort '26.
Hierbij de 14 werken van mijn MuseumMasterclass groep bij elkaar.
Eén van de 2 groepen onder leiding van Jolanda Drukker - Murray in het Rietveldpaviljoen i.s.m de Koninklijke Fotobond met als gezamenlijk thema ' No Waste'.
Ze zijn samen met de werken van de andere 4 groepen nog te bewonderen in het Rietveldpaviljoen in Amersfoort t/m zondag 14 juni
https://033rietveldpaviljoen.nl/exposities/

Wow wat waren het een leuke bijzondere Textielfestival dagen in Amersfoort. Ondanks mijn beperkte energie en aanverwante...
23/05/2026

Wow wat waren het een leuke bijzondere Textielfestival dagen in Amersfoort. Ondanks mijn beperkte energie en aanverwante beperkingen heb ik afgelopen 3 dagen nog aan best wat bijzondere activiteiten deel kunnen nemen. Vooral ook veel toevallige en leuke ontmoetingen met ouwe bekenden en nieuwe mensen mee gemaakt en veel moois gezien in een ook nog eens zo'n mooi oud centrum van Amersfoort. Na een nog even flink natte start woensdag werd het verder zomers mooi weer en was heel het centrum van de stad een gekrioel van textiel liefhebbers en waren de vele terrassen vrolijk en gezellig vol. Was er vrijdag ook nog markt naast de St. Joriskerk en een planten- en bloemenmarkt aan de voet van de Onze Lieve Vrouwetoren.
Ik heb genoten van textielstad Amersfoort, de St. Joriskerk, (de opening van) de Museum Masterclasses expositie in het Rietveldpaviljoen, VKG regio Utrecht vilt-exposite, het Hofje De Armen de Poth met de exposities van het LAK viltcollectief, Freetex en Reinier Jonkheer, fourniture winkel Schwitzner, de workshop 'papierdraad maken' van Alina Allen in Filalethes, kleine expositie in de Onze Lieve Vrouwetoren, The Red Dress Project in museum Flehite, De Katoendrukkerij in de Volmolen, en de onverwachte ontmoetingen op terrasjes. En in aanloop naar het festival had ik al veel textielplezier beleefd met de Museum Masterclass, Rondje Textiel, mijn bijdrages aan het 'WAT ER verTELT' project en de online minicursus van Marjolein van der Stoep. En dan is er nog uit zo ontzettend veel meer te kiezen .... maar een vierde dag zit er voor mij niet meer in. Ik ga uitgebreid nagenieten. Voor wie zich zaterdag nog in het festival onderdompelt ; heel veel plezier gewenst!! En mocht t even te warm worden.....in de OLV-toren is het heerlijk koel 😉

Aan t bijkomen van eerste middagje TextielFestival Amersfoort. Piewww beetje veel indrukken en nog weinig foto's. Vanmid...
20/05/2026

Aan t bijkomen van eerste middagje TextielFestival Amersfoort.
Piewww beetje veel indrukken en nog weinig foto's. Vanmiddag alleen de St. Joriskerk en het Rietveldpaviljoen bezocht.
De Masterclasses expositie in het Rietveldpaviljoen is mooi geworden, groots en indrukwekkend met 75 werken van 5 M.c groepen.
De opening was feestelijk en het was leuk mijn groep weer te ontmoeten na onze laatste bijeenkomst in januari en de eindresultaten te kunnen bewonderen.
Nog 3 dagen festival!! 😎☀️

Nog 1 nachtje slapen...Om 11 uur start het TextielFestival in heel  AmersfoortOfficiële opening Museummasterclasses expo...
19/05/2026

Nog 1 nachtje slapen...
Om 11 uur start het TextielFestival in heel Amersfoort
Officiële opening Museummasterclasses expositie in het Rietveldpaviljoen is om 14.30 uur.

In Amsterdam is er nog veel (iepenzaden) Lentesneeuw te beleven. Zeker met de wind deze dagen 🌬️🌨️Ik heb ondertussen al ...
06/05/2026

In Amsterdam is er nog veel (iepenzaden) Lentesneeuw te beleven. Zeker met de wind deze dagen 🌬️🌨️
Ik heb ondertussen al verse iepenzaden uit Twente in viltwerk verwerkt.
Mijn bijdrage aan het 'Rondje Textiel' project voor het Textielfestival 2026 is ook vilt met iepenzaden. Dat zijn nog zaden van vorig jaar, want de Rondjes zijn vanuit het hele land al eerder verzameld en het blijken er 790 te zijn! 😮 Her en der verschenen er op socialmedia al wat foto's van bijdrages aan Rondje Textiel. Er wordt nu hard gewerkt om ze allemaal mooi gepresenteerd te krijgen in de St Joriskerk. Voor daar en elders zijn er ook andere voorbereidingen gaande en is er al een enkele expositie of digitale aktiviteit gestart. Over 2 weken is de start van de volle 4 dagen Textielfestival in Amersfoort. Er zal op vele plekken veel te beleven zijn.
20 - 23 mei!

https://www.textielfestival.nl/
https://www.textielfestival.nl/rondjetextiel/

Kersverse oogst....
05/05/2026

Kersverse oogst....

Een heerlijke vakantie in Twente beleefd!Ik had vantevoren wel even bedacht dat ik dit jaar de Amsterdamse lentesneeuw d...
03/05/2026

Een heerlijke vakantie in Twente beleefd!
Ik had vantevoren wel even bedacht dat ik dit jaar de Amsterdamse lentesneeuw dan een keer zou missen 😉, maar ik heb nog nooit zooo temidden van de lentesneeuw verbleven als deze 2 weken😊 In de bostuin van ons logeeradres staan een paar iepen en die waren toen wij arriveerden helemaal heerlijk groen met de iepenzaden. En terwijl het 2 weken prachtig zomers weer was ging het in de tuin steeds meer sneeuwen..... Met gisteren een paar flinke iepenzaden sneeuwbuien voorafgaand aan de eerste regen en bliksem sinds weken in t land. We hadden net op tijd wat verse sneeuw geoogst om thuis enkele souvenirs te kunnen vilten 😉
Zoals elke vakantie was één van onze terugkerende thema's natuurlijk ook weer schapen, wol en textiel 🙂
Alhoewel we maar één kudde schapen (Drents heideschapen) zijn tegen gekomen, vinden we zoals altijd wel links met dit thema. Zeker in Twente met het rijke textielindustrie verleden!
We hebben volop genoten van heerlijk Twente en komen graag nog eens terug om nog veel meer te ontdekken.
Maar voorlopig eerst weer met nieuwe inspiratie aan de slag in mijn atelier 😊

Adres

Noordbrabantstraat 152
Amsterdam
1083BG

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer PassieVilt - viltatelier nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar PassieVilt - viltatelier:

Delen