07/08/2026
Politik skate sikit huhu
Cerita sebenar yang dalam-dalam kita pun tak tahu
Tapi aku personally amat tak s**a cara Lakai especially Marc Roca layan Luis Mora.
Lakai dah tertungging, Luis Mora angkat balik, susun team, buat video, tarik Joslin masuk
Nampak dah berjalan elok sikit, tiba-tiba pecat Luis Mora
Aku rasa aku tahu sebabnya
Dalam komuniti "core skater" ni, YouTube skater duduk dalam kelas kedua
Skater yang power sekalipun macam John Hill, team Braille (dulu), Ricky Glaser pun, tapi sebab dianggap bukan core skater, semua diketepikan ke satu sudut
Thrasher yang diagung-agungkan (dulu, sekarang sell out juga) memang tak akan cover diorang, walaupun gila-gila macam Dale Decker (masuk video Thrasher setakat Hall of Meat). Selective dan bias terhadap siapa yang dia nak sahaja.
Dulu bukan main rebel terhadap korporat, dah tu Yuto Horigome sponsored by Nike SB apa, boleh pulak masuk cover depan Thrasher.
Mende la agaknya diorang ni
Kita kat Malaysia ni tak payah la beriya sampai macam tu, komuniti kita bukan besar pun, bukan ada sponsor besar, kadang tumpang KBS, kadang-kadang local brands banyak sponsor hadiah dan duit untuk event, kita bersatu jelah
Spread love not hate Ok?
Orang nak ambik video dia berjaya ollie obstacle 2 inci biar jelah, raikan je apa de hal. Pencapaianlah tu bagi dia. Bagi semangat, jangan nak kondem saje.