06/08/2022
Pop-up GalleriAnne on lopettanut toimintansa 31.7.2022. Pop-up toiminta on tilapäistä toimintaa, se tulee ja menee. GalleriAnnen toiminta kesti reilut kahdeksan kuukautta.Taidemaailma on täynnä valtaa, m***a yhteistyöhön perustuvaa. Gallerian tuki taiteilijoille on tärkeää, m***a myös toisinpäin: taiteilijoiden tuki gallerialle on tärkeää. Näyttelyn pitivät Marjo Pitko, Helena Junttila & Mia Hamari, Tuomas Korkalo & Kari Södö, Pirjo Nykänen, Reijo Kärkkäinen, ja Palojen poppoo, mm. Susanna Palo. Kiitos teille kaikille, teidän kanssa oli helppo ja kiva työskennellä.
Monet taiteilijat ottivat minuun yhteyttä, olivat kiinnostuneita pitämään galleriassani näyttelyn. Otin myös itse yhteyttä moniin taiteilijoihin, olin kiinnostunut järjestämään heidän näyttelynsä, m***a heinäkuussa oli aika lopettaa galleriatoiminta.
Galleria tarvitsee yleisöä ja taidetta ostavia asiakkaita., se on liiketoimintaa. Torniossa ostavia asiakkaita ei ollut tarpeeksi, että galleriasta olisi tullut kannattavaa toimintaa ja että pop-up galleria olisi muuttunut pysyväksi galleriaksi.
Minulle galleristina toimiminen kahdeksan kuukauden ajan oli lähinnä siirtymäriitti työelämästä eläkkeelle. Nyt se on tehty, suoritettu. On aika mennä eteenpäin. Ehkä vain alkuun lukea runoja sohvalla, haakuilla metsässä. Myöhemmin ehkä jotain muuta.
Kiitoksia serkuilleni Anne-Maj lle, Kari-Pekka Kronqvistille ja Rainelle, jotka mahdollistivat tämän siirtymäriitin minulle. Kiitos yleisölle, vakituisille ja satunnaisille kävijöille. Kiitos Sampsalle, jonka kanssa oli kiva touhuta ja keskustella. Ja ennen kaikkea jo edellä mainituille taiteilijoille, jotka tulitte ja piditte näyttelyn galleriassani.
Torniossa 6. päivä elokuuta 2022
Katriina