Katri Vehmaa Art

Katri Vehmaa Art Suomen Taiteilijat ry:n jäsen
❤️ Intuitiivista energiataidetta
❤️ Teokset myytävänä -> laita viestiä

Nämä kaksi valittiin Suomen Taiteilijat ry:n teemanäyttelyyn, jonka aiheena on Tulkintaa. 😍Hevostaulu sai vihdoin myös n...
03/05/2026

Nämä kaksi valittiin Suomen Taiteilijat ry:n teemanäyttelyyn, jonka aiheena on Tulkintaa. 😍

Hevostaulu sai vihdoin myös nimen: Yang
Yang edustaa maskuliinienergiaa, voimaa, liikettä. Valitettavsti vastapari Yin jäi kesken, eikä luultavasti valmistu ikinä. 🤷‍♀️ M***a Yang pärjää hyvin itsenäisestikin. Ihastelen aina vaan uudelleen miten näin tumma taulu herää uskomattomaan loisteeseen kun valo vaihtuu! Aluksi vähän pelkäsin sen olevan liian tumma, m***a ei, se elää valon mukana kauniisti. ❤️

Yangin pariksi näyttelyyn lähtee Yövahti, johon olen vuoden aikana kiintynyt todella paljon. Siinä on jotain selittämätöntä joka vetoaa muhun jatkuvasti enemmän. Enpä olisi uskonut sanovani näin, koska se oli ”täytetaulu”. 😅 Yövahtia ihastelen keittiön seinällä, johon aamupäivän valo luo hohteensa ja saa taulun värit loistamaan uskomattoman kauniisti. 🥰

Olen huomannut että mun taulut elää paljon valon mukana, ne muuntuvat, hengittävät. Niitä jaksaa katsoa päivästä toiseen, eri valossa välittyy eri energia. Ja joka päivä se hämmästyttää yhtä paljon, joskus vaan tuijotan taulua ja se elää siinä katsoessa. Niin kaunista. ❤️

Nämä siis ovat nähtävillä Uudenkaupungin Kulttuurikeskus Crusellissa 18.5.-12.6.2026 Suomen Taiteilijat ry:n teemanäyttelyssa: Tulkintaa

Ja tähän päättyy mun taulujen näyttelyt. Ehkä joskus, ehkä jossain, jos sattuu sopiva tilaisuus kohdalle. Koskaan ei voi sanoa ettei koskaan. 😉

No niin, tämä sivu sulkeutuu kevään aikana. Jos haluat kuulla mun ääntä ja ajatuksia, niin minut löytää YouTuben puolelt...
15/04/2026

No niin, tämä sivu sulkeutuu kevään aikana. Jos haluat kuulla mun ääntä ja ajatuksia, niin minut löytää YouTuben puolelta nimellä Sielunsa kaltainen 🥰

Jännä miten kesti 13 vuotta löytää oikea tapa ilmaista itseä. Yritystä on kyllä ollut vaikka miten montaa lajia ja tapaa, m***a aina aika on ollut väärä ja itse olen ollut raakile. 😅 Eikä ole mitään takuita onko tämä uusi tapa oikea, m***a se tuntuu oikealta.

Jos aina jättää tekemättä sen takia, että luulee olevansa vielä liian kesken ja raaka, niin ei ikinä saa tehtyä mitään. Vähän sama kuin odottaisi aina uutta televisiomallia, eikä lopulta saa ollenkaan telkkaa, koska aina tulee uusi parempi malli. 🙈😄

Joten ei muuta kuin eteenpäin, kohti uusia seikkailuja! Laitan ensimmäisen videon linkin tuonne kommentteihin. Tsekkaa sieltä jos kiinnostelee! 😍🙏

AIKA KIITTÄÄ JA KUMARTAA 🙏🥰On tullut minun aikani poistua taiteen parista. Tähän ei liity minkäänlaista dramatiikkaa, yk...
12/04/2026

AIKA KIITTÄÄ JA KUMARTAA 🙏🥰

On tullut minun aikani poistua taiteen parista. Tähän ei liity minkäänlaista dramatiikkaa, yksi aikajakso vain on tullut päätökseen.

Itseasiassa olen jo moneen kertaan yrittänyt lopettaa, m***a aina jokin veti minut takaisin. Se on kertonut siitä, että jotain on ollut vielä kesken. M***a nyt ei enää mikään vedä, joten voin hyvillä mielin päästää irti. Työni on tehty ja taide on tehnyt oman työnsä minussa. ❤️

Nämä 4,5 vuotta ovat tuoneet hienoja kokemuksia, oppimisen iloa, mahtavia keskustelu ja pohdintoja. M***a nurjana puolena on tullut nähtyä suvaitsemattomuutta, hyväksikäyttöä ja maailma olleen taulun vaurioituminen. Joten lyhyessä ajassa on tullut koettua ja opittua paljon. 😅

Viimeisen kahden vuoden aikana minussa itsessäni on tapahtunut valtava kasvu ja kehitys. Olen monen mutkan kautta löytänyt sen osan itseäni, jota ilman en voi elää. Se osa joka on aina ollut minussa, m***a liian itsestäänselvä huomattavaksi. Jos se osa otettaisiin pois minusta, jäljelle ei jäisi mitään. Ja se osa EI ole taide. Siksi jätän taiteen pois ja keskityn siihen omaan intohimooni, jota ilman en voi olla, joka määrittää minut kaikella tavalla. 🥰

Vielä olen ilmoittanut kaksi taulua Suomen taiteilijat ry:n teemanäyttelyyn alkukesäksi. Saa nähdä pääseekö ne mukaan. 😁 Lisäksi kesken on korvausten saaminen rikkoutuneesta taulusta, joka oli Pariisissa ja Brasiliassa. Se pitäisi hoitua elokuuhun mennessä. Muuten ei ole mitään tulossa, eikä kesken. 🙏

Edelleenkin minuun saa ottaa yhteyttä jos jokin taulu vetää puoleensa ja haluaisit sen omaksesi. Tosin näitä viimeisimpiä katselen erittäin mielelläni omallakin seinälläni, muistuttamassa tästä upeasta seikkailusta ja ajanjaksosta. 😍❤️

Kiitos kaikille kaikesta. 🤗❤️ Meikä siirtyy jakamaan omaa erilaista näkemystäni energioista, henkisyydestä, kvanttifysiikasta, taajuuksista, ulottuvuuksista ja maailmankaikkeuden toiminnasta. Ja mitä ikinä vielä vastaan tuleekaan. Moido!! 🤭😄❤️

Arvaatteko mikä on voimakkain tunne/energia ihan tieteellisesti todistettuna? 🤔Moni varmaan ensimmäisenä veikkasi että r...
18/02/2026

Arvaatteko mikä on voimakkain tunne/energia ihan tieteellisesti todistettuna? 🤔

Moni varmaan ensimmäisenä veikkasi että rakkaus. 🥰 M***a ei, se ei ole rakkaus vaan aitous eli authenticity. 🙏😇

Mitä sitten tarkoittaa aitous? Sitä että jokin asia tai ihminen on aidosti ja rehellisesti sellainen kuin on.

Luulisi että aitous olisi helppoa, m***a eihän se oikeasti ole. 😅 Aitona oleminen tarkoittaa että on täydellisesti sinut itsensä ja oman sen hetkisen olemuksensa kanssa, että uskaltaa näyttää sen muille peittelemättä, häpeilemättä ja hakematta validaatioita itsensä ulkopuolelta, olemalla ainoastaan omana autenttisena itsenään joka sillä hetkellä on. Kuinka moni pystyy oikeasti tähän?

Kuinka moni uskaltaa näyttää sen hetkisen tunteensa aidosti? Jos suututtaa, uskallatko näyttää sen? 🤭

Tietenkin negatiivisten tunteiden kohdalla on tärkeää, että osaa käsitellä ja sanoittaa niitä oikein. M***a on tärkeä osata sanoa, että nyt suututtaa ja sitten kertoa mikä suututtaa ja miksi. Oletko huomannut jos sisällä vellovan negatiivisen tunteen sanoittaa ulos ihan hallitusti, niin se vapauttaa energian ja energia muuttuu neutraaliksi tai positiiviseksi? 😍

On tärkeä myös ilmaista positiiviset tunteet. M***a oletko ikinä miettinyt, että positiivinen tunne ei muutu ulos kerrottaessa, vaan vahvistuu ja moninkertaistuu? ❤️ Joten lopputulos on aina positiivinen jos omia tunteitaan tuo ulos autenttisesti ja hallitusti! 😍 Kannattaa harjoitella tätä!

Aitona oleminen on sitä vaikeampaa mitä enemmän poikkeaa massasta. Välillä on ihan hemmetin vaikeaa olla aidosti sitä mitä on, jos ajatusmaailma on sellainen jota kaikki ei ymmärrä. M***a silti koen, että pelkästään aitouden energia saa aikaan paljon. Aina ei tarvitse ymmärtää, voi vain tuntea. Jokainen pystyy kuuntelemaan miltä toinen tuntuu. Tuntuuko hyvältä, jos tuntuu, niin kaikki on hyvin. M***a jos jokin tuntuu olevan ristiriidassa tai tuntuu oudolta, niin silloin kannattaa miettiä ja kuunnella tarkemmin mistä se tunne johtuu. Johtuuko se omista ennakkoluuloista vai onko toisen energiassa jokin vinossa, onko toinen aito vai näyttääkö hän ulospäin jotain muuta kuin aitoa olotilaansa? ❤️

Sain tänään taas monen moista muistutusta siitä, miten tärkeää on olla aito oma itsensä, välillä vetää rohkeasti rajoja, välillä kertoa rohkeasti oma totuutensa ja välillä olla rohkeasti auki ja haavoittuva. Ja jokainen tilanne meni hyvin, vaikka se usein todellakin vaatii rohkeutta olla aito. 🥰

Tarinan tämän kaiken takaa kerron kunhan saan sen saateltua loppuun asti. ❤️

03/01/2026

Miksi mun taide on intuitiivista energiataidetta? 🥰

Tuolla stoorien puolella jo jaoinkin vähän vuoden 2025 numeroita, jotka olivat karua katseltavaa. Taide on ollut minulle...
31/12/2025

Tuolla stoorien puolella jo jaoinkin vähän vuoden 2025 numeroita, jotka olivat karua katseltavaa. Taide on ollut minulle pelkkä iso kuluerä koko vuoden.

Niin ihanaa kuin onkaan saada taidettaan esille niin Suomessa kuin maailmallakin, on se kuitenkin taiteilijalle kallista puuhaa. Jo pelkästään se, että saa taulujaan jonnekin esille maksaa satoja euroja, sen lisäksi myydyistä tauluista menee 20-40% provisio gallerialle. Joten käteen ei jää juuri mitään, vaikka taulu löytyisikin uuden omistajan. Lisäksi tämän hetken taloudellinen tilanne on hiljentänyt taiteen myyntiä melkoisesti. Nimekkäät kyllä varmasti saavat myyntiä ja kunnon hinnoilla, m***a monella on tyssännyt.

Koska taulut eivät myy normaaleilla hinnoilla, enkä ole enää halukas laittamaan tuhansia euroja siihen että tauluni ovat esillä galleriassa, näyttelyt ovat osaltani tauolla. Jos löydän tavan saada tästä toiminnasta jollain tavalla kannattavaa, jatkan näyttelyiden kiertämistä. M***a tällä hetkellä yksin elävälle ja yksin taloudesta vastuussa olevalle tämä on liian kallis harrastus. Käytän ne tuhannet mielummin talon remontointiin, kuin turhiin näyttelyihin jotka vain kuluttavat resurssejani.

On erittäin raskasta ja surullista luopua unelmasta, joka on ollut alusta asti niin selvä. Olen alusta asti tiennyt haluavani olla näyttelytaiteilija ja tiennyt että taulujen kuuluu olla maailmalla. Ja niin ne olisivatkin, jos raha ei olisi esteenä.

Täytyy kuitenkin uskoa ja luottaa siihen, että ne asiat tapahtuvat joiden kuuluu tapahtua. Jos intuitioni on ollut koko ajan oikeassa, löytyy kyllä väylä taiteelleni olla siellä missä sen kuuluukin olla. Löytyy kyllä tapa rahoittaa näyttelyt. M***a tällä hetkellä ja tällä tavalla hommat eivät voi jatkua. En voi uhrata omia ja perheeni perustarpeita taiteen alttarille. Se on väärä tapa toimia.

Jatkat taiteen tekemistä omaan tahtiini ja kerään varastoa, jotta on sitten jotain esiteltävää kun se aika on. En tiedä laitanko edes mitään myyntiin, ehkä.

Kaikesta tästä surullisesta luopumisesta huolimatta tiedän että teen oikein. Tiedän ettei ole mitään järkeä pitää yllä olosuhteita, jotka vievät kaiken mutteivät anna takaisin kuin hetkellisen ilon. Joskus on luovuttava, jotta asiat voivat järjestyä uudella tavalla. Ja tiedän myös sen, että kaikki tulee takaisin jos sen kuuluu tulla, m***a se tulee takaisin parempana versiona. ❤️

Täten toivotan kaikille oikein hyvää tulevaa vuotta! Täyttyköön elämänne onnella, menestyksellä ja ilolla! Kiitos! 🥳🎊❤️

No niin, tämä hevosteos alkaa olemaan valmis! 😍 m***a vielä se on nimetön 💁‍♀️Taulun maalaus  on aika monivaiheinen, eik...
30/11/2025

No niin, tämä hevosteos alkaa olemaan valmis! 😍 m***a vielä se on nimetön 💁‍♀️

Taulun maalaus on aika monivaiheinen, eikä ainakaan minun kohdallani lopputulos vastaa useinkaan sitä alkuperäistä visiota. 😅 Kaiken lisäksi ensimmäiset hahmotelmat ovat kaukana lopullisesta versiosta, jonka vuoksi keskeneräisiä töitä ei kauheasti haluaisi näyttää muille. 🤭

Tämän hevosen kansss tuskailin, kun useammasta hahmotteluyrityksestä huolimatta päästä tuli koko ajan suurempi kuin olisin halunnut. Lopulta luovutin ja tein sen isona. Nyt kun katson valmista työtä, ymmärrän hyvin miksi sen piti tulla niin suurena. 🥰

Onneksi olen oppinut luovuttamaan sellaisten asioiden kanssa jotka eivät yrityksistä huolimatta toimi. Joskus luovuttaminen johtaa uudelleen järjestäytymiseen, joskun kokonaan asian katoamiseen. M***a aina tilalle tulee jotain paljon toimivampaa. ❤️

Laitan tähän mukaan muutaman kuvan eri työvaiheista, niin näette kuinka paljon työ muuttuu kun sitä kerros kerrokselta työstää ja säätää. 🤗

17/11/2025
JOULUTARJOUS! 🎄🧑‍🎄Ajattelin taas joulun kunniaksi laittaa tauluja esille tarjoushinnoilla! 🥳 Osa ei ole ollut edes kotis...
07/11/2025

JOULUTARJOUS! 🎄🧑‍🎄

Ajattelin taas joulun kunniaksi laittaa tauluja esille tarjoushinnoilla! 🥳 Osa ei ole ollut edes kotisivuillani tarjolla, joten nyt on tilaisuus napata sieltä itselleen helmiä. 😉

Jokaisen kuvan alla on teoksen tiedot. Teiskoon ja Tampereen lähistölle toimitan ihan itse ja ilmaiseksi, kauemmas katsotaan tapauskohtaisesti postikulut (ne kun vaihtelee paketin koon perusteella) 😁

Nyt on mahdollisuus tukea kotimaista (ja Teiskolaista) taidetta ja sivutoimitaiteilijaa. 😉❤️ Mukavaa joulun odotusta! 🌟🎄

Ps. Näistä tauluista aika moni on kiertänyt kotimaassa näyttelyissä. Niillä on varmasti mielenkiintoisia tarinoita kerrottavanaan katsojalleen. Ja nyt teoksiani kiertää jo ulkomaillakin, joten lisää huikeita tarinankertojia on tulossa myyntiin myöhemmin. 🥰

Katri 040-5620282

Ai että! 🤩Tulevan hevostaulun pohja on suurin piirtein kuivunut ja voi vitsit miten hienot sävyt! 😍Kamera yrittää tallen...
26/10/2025

Ai että! 🤩

Tulevan hevostaulun pohja on suurin piirtein kuivunut ja voi vitsit miten hienot sävyt! 😍

Kamera yrittää tallentaa enemmän sinisen sävyjä, m***a siellä on mukana turkoosin sävyä jota ei meinaa saada kuviin mukaan. 🫤 Tuossa lähikuvassa näkyy enemmän sitä vihertävää. 😊

Tähän syväsävytteiseen pohjaan kun yhdistää tummanpuhuvan hevosen, niin avot! 🤌🥰

Tämän teoksen tulevaa paikkaa en vielä tiedä, m***a eiköhän jotain ilmaannu sopivaan aikaan. 😉🤭❤️

Osoite

Teisko

Puhelin

+358405620282

Nettisivu

Hälytykset

Tiedä ensimmäisenä ja anna meille oikeus lähettää sinulle sähköpostitse uutisia ja promootioita Katri Vehmaa Art :ltä. Sähköpostiosoitettasi ei käytetä muihin tarkoituksiin, ja voit perua milloin tahansa.

Ota Yhteyttä Yritys

Lähetä viesti Katri Vehmaa Art :lle:

Jaa

Kategoria