Floooooom

Floooooom Galactican, Jigglypuffin, Alter Egon, Spitfiren ja Torremolinoksen hengessä tehtyä skandinaavis-baleaarista synthesizer greatest -musiikkia.

Music inspired by Jigglypuff.

-

Antti Granlund

Hyvää päivää, senkin ihmiset! Kesäillat meni tehdessä niin paljon kaikkea muuta, että muzahommelit jäivät pauselle. Mut ...
17/10/2021

Hyvää päivää, senkin ihmiset! Kesäillat meni tehdessä niin paljon kaikkea muuta, että muzahommelit jäivät pauselle. Mut nyt taas lähtee!

0012 Maailmanloppuja on tällainen positiivinen elämänlopettamisbiisi. Laulugeneraattori on taas vokalistina (vaikka sillä onkin kyl aika tappoa välillä saada toi kuulostamaan miltään), sit hirvee määrä erilaisia synia, joista valtaosa on tehty iZotopen Iriksellä. Pianot mä soitan aina itse, ettei tuu liian ohjelmoitua fiilistä.

-Antti

AI dAnt wAnt tu du DIs E ni mor

HEEIIIIII! Mä tein uuden version Grapefruit-biisistä. Tai oikeastaan tää on vanha versio, sellainen kuin se oli ekaks.Jo...
07/06/2021

HEEIIIIII! Mä tein uuden version Grapefruit-biisistä. Tai oikeastaan tää on vanha versio, sellainen kuin se oli ekaks.

Jos ajattelee esikuvaa tälle tai muutamalle muulle vielä keskeneräiselle avaruuspikkuoravien esittämälle bilebiisille, niin se on se laulu, jota Ewokit laulaa Jedin Paluun lopussa.

Sellainen hauska juhlaralli, jossa imperiumin kuolleiden sotilaiden kypäriä käytetään rumpuina.

-Antti

beI l@ # oU sV ka zi kei nE va E dIN sa dI leI zi oU sV ka kei nE zi va E dIN dI Cover pic: Timothy Meinberg

Musiikkia! Mä halusin kokeilla tällaista, jossa on mahdollisimman tavallisia asioita:1. Kesätanssikomppi2. Yksinkertaine...
01/06/2021

Musiikkia! Mä halusin kokeilla tällaista, jossa on mahdollisimman tavallisia asioita:

1. Kesätanssikomppi
2. Yksinkertainen sointukierto (Am, G, Em F, paitsi väliosassa variaatio)
3. Jopa hieman humoristinen bassolinja
4. Poplaulu (jota en ois pystynyt itse laulamaan, joten käytin samplea)

Mut silti mä halusin mukaan myös:

5. Avaruuspikkuoravia
6. Jotain omaa, tässä tapauksessa Aino-tyttären nokkahuilua
7. Selkeän äänimaailman, eli että biisi on enemmän tunne kuin sävellys. Siis niin, että tässä on surullinen hahmo, joka katsoo kauempaa, kun hauskat beach partyt on meneillään...
8. ...mitä ei tietenkään ole tarkoitettu ajateltavaksi yleisesti noin, m***a niin mä sen ajattelen.

Biisin nimi on Grapefruit, koska yhdessä versiossa oli sellainen ASMR-kuiskailu, jossa puhuttiin greippien syömisestä. Mä jätin sen sit kuitenkin pois. Tästä on olemassa myös sellainen versio, jossa ei oo laulusamplea, vaan pelkkiä laulavia pikkuoravia. Se on monessa mielessä jopa parempi kuin tää, ainakin omaperäisempi, mut siinä noi kohdat 1-8 ei toteutuneet yhtä hyvin.

Kuukauden päästä tulee seuraava! Se on joko yks helkkarin pitkä drone-surruttelu tai sit vielä popimpi biisi kuin tää.

-Antti

https://soundcloud.com/floooooom/0008-grapefruit

Niiiiiiiin, voisihan näistä asioista kertoa myös artistisivulla, eli ens viikolla tulee uusi Floooooom-biisi!Siinä kävi ...
26/05/2021

Niiiiiiiin, voisihan näistä asioista kertoa myös artistisivulla, eli ens viikolla tulee uusi Floooooom-biisi!

Siinä kävi niin kuin usein "tällaista" tehdessä käy, että biisissä on 808:lla maustettu reggaeton-komppi, enkunkielisiä laulusampleja ja mun tyttäreni Ainon soittama nokkahuiluväliosa.

Ja tietysti sillä pikkuoravalaulugeneraattorilla tehtyjä taustakuoroja.

Surumielistä kesäbailandoa, niinku. Biisin nimi saattaa olla Grapefruit, m***a saattaa olla olemattakin!

-Antti

OUUUKEIIIII! Sain julkaistua musiikkia!Alien City on yksi osa isompaa kokonaisuutta, jota rakentelen tulevien kuukausien...
05/05/2021

OUUUKEIIIII! Sain julkaistua musiikkia!

Alien City on yksi osa isompaa kokonaisuutta, jota rakentelen tulevien kuukausien aikana. Tarkoitus olisi edetä tahtia noin biisi / kuukausi, mut katsotaan, kuinka käy.

Floooooom-nimellä mä teen tällaista aaltoilevaa & kaikuilevaa ääntä, jossa iso osa lauluista on tehty yhdellä jännällä äänigeneraattorilla. Pianot ja kitarat mä soittelen yleensä itse, m***a valtaosa kaikesta muusta on leivottu erilaisilla softasynilla. Jonkun verran tausta-atmoksia mä oon nauhotellut siellä sun täällä joko pro-tason nauhurilla tai ihan puhelimella.

Jossain vaiheessa varmaan laitan biisejä myös Spotikkaan, m***a mennään nyt aluks Soundcloudilla (ja Bandcampilla).

-Antti

so nice rot & death it's a pity you would like it in here in alien city Cover pic: Paweł Czerwiński

Osoite

Tampere

Hälytykset

Tiedä ensimmäisenä ja anna meille oikeus lähettää sinulle sähköpostitse uutisia ja promootioita Floooooom :ltä. Sähköpostiosoitettasi ei käytetä muihin tarkoituksiin, ja voit perua milloin tahansa.

Jaa