13/06/2026
Leikitään! Let’s Play! -näyttelyn avajaisia vietettiin Muotoilukeskus Protolla torstaina 11.6.2026. Kiitokset teille lukuisille iloisiin avajaisiin osallistuneille.
Näyttely esittelee lukuisia yhteissuunnittelutyöpajoissa syntyneitä pienoismalleja, joissa eri ikäiset ihmiset ovat kuvitelleet omia unelmiensa leikkiympäristöjä. Kesän aikana ideat kasvavat edelleen uusissa työpajoissa ja osallistujien ideoissa.
Leikki kuuluu kaikille – ja niin kuuluu kaupunkikin. Yhteistyössä Oulun kaupungin kanssa näyttelyn inspiroivimmat ideat myös toteutetaan kaupunkiympäristöön – kaikkien leikittäviksi juhannukseen 2027 mennessä.
Onnittelut myös ensimmäisille valmistuneille, Proton ja Muotoilukasvatusseura Suomun yhdessä kouluttamille, muotoilulähettiläille. Kiitokset teille kymmenien muotoilutyöpajojen ohjaamisesta ja näyttelyn suunnitteluun ja kokoamiseen osallistumisesta.
Kiitokset myös yhteistyökumppaneille: Suomu, Oulun kaupunkiympäristöpalvelut, Stora Enso, Grano, Lukkaroinen arkkitehdit Oy, Lastenkulttuurikeskus KOTILO, Oulu-opisto, Iin Taidekoulu, Pohjois-Pohjanmaan ukrainalaisten yhdistys ry, Polasmoss, Taideturvapaikka, Heikinharjun vastaanottokeskus. Yhdessä olemme enemmän.
Leikki kuuluu kaikille. Tämä kesä leikitään!
Muotoilukeskus Proto
Pikisaarentie 17
12.6.–15.8.2026
To-pe klo 12–18
La klo 10–16
Stora Enso Oulu Grano Lastenkulttuurikeskus Kotilo SuoMu ry
Lukkaroinen Architects