09/09/2014
Vuonna 2012 haastattelin Pecha Kucha organisaation pääjohtaja Jean Snowta. Olimme juuri päässeet viralliseksi tapahtumien järjestäjäksi ja osaksi globaalia verkostoa. 20.9. järjestetään jo kahdeksas tapahtuma Mikkelissä.
Miksi Pecha Kucha -esitysformaatti toimii mielestäsi niin hyvin ympäri maailmaa?
Pecha Kucha toimii, koska on olemassa niin paljon kaupunkeja joissa nuorilta ja luovilta ihmisiltä puuttuu paikka jossa esitellä ja jakaa töitään. Pecha Kucha antaa mahdollisuuden esiintyä yleisön edessä, joka haluaa inspiroitua.
Miten organisaationne toimii?
Jatkamme kaupunkien lisäämistä verkostoon, kuten olemme aina tehneet. Emme pyydä koskaan ketään aloittamaan tapahtumien järjestämistä, yhteydenotot tulevat aina joltain taholta, joka haluaa alkaa järjestää Pecha Kuchaa omassa kaupungissaan. Usein kiinnostus aloittaa tapahtumasarja omassa kaupungissa herää, kun on vierailtu jonkin toisen kaupungin Pecha Kucha Nightissa.
Missä kaupungissa on järjestetty suurin Pecha Kucha -tapahtuma?
Suurimmat Pecha Kucha -tapahtumat järjestetään aina Tel Avivissa. Siellä on itse asiassa kaksi sessiota yhdessä illassa, 2000 ihmistä osallistuu kuhunkin tapahtumaan -- yhteensä 4000 ihmistä yhden illan aikana!
Mitä haluaisit sanoa Mikkelille?
Olemme todella onnellisia, että Pecha Kucha on saavuttanut myös Mikkelin. Toivomme, että tapahtumien avulla kaupungin luova yhteisö kokoontuu yhteen!
” Pecha Kucha Night is for everyone and contrasts make the night!”