Hanko soi

Hanko soi Klassisen musiikin konsertteja Hangossa, Suomen eteläisimmässä kaupungissa. 🌊

18/06/2026

Auringonnousun musiikkia – Soluppgångsmusik aivan pian Hangon kirkossa! Tule upeaan Hankoon nauttimaan musiikillista valoa 🌅🌅🌅

Första sommarkonserten är redan nästa vecka!Auringonnousun musiikkia – Soluppgångsmusik Välkommen 🧡
09/06/2026

Första sommarkonserten är redan nästa vecka!
Auringonnousun musiikkia – Soluppgångsmusik
Välkommen 🧡

08/04/2026

Beethoven Tampereella ja Hangossa pääsiäisenä 💚 Kiitos Kulttuuritalo Laikku ja sen sekä Hangon konsertin kuulijat! Jos olit paikalla, jätä ihmeessä ajatuksia ja terveisiä 🌳🌱

Tässä soittaa Knuut Nissinen sooloviulu, Martin Granström ja Lorenzo Pap viulu, Arttu Nummela alttoviulu, Matti Skyttä sello ja Vilhelm Karlsson kontrabasso.

Viulisti LORENZO SERAFINI PAP on yksi pääsiäismaanantain Vapauteen–konsertin muusikoista ja uusi kasvo Hanko soi:n konse...
04/04/2026

Viulisti LORENZO SERAFINI PAP on yksi pääsiäismaanantain Vapauteen–konsertin muusikoista ja uusi kasvo Hanko soi:n konserteissa. Lorenzon matka viulunsoiton parissa alkoi Portugalissa, jossa hän vietti lapsuutensa ja nuoruutensa ja jatkoi myös musiikin ammatillisiin opintoihin. Vuonna 2024 Lorenzo muutti Tukholmaan tekemään viulunsoiton ja kamarimusiikin maisteriopintoja Edsbergin linnassa, joka on osa Tukholman kuninkaallista musiikkikorkeakoulua (KMH).

Lorenzo on soittanut mm. Porton musiikkitalon sinfoniaorkesterissa ja tulevana vuonna hän soittaa Sibeliuksen viulukonserton KMH:n sinfoniaorkesterin solistina.

Lorenzon osallistuminen Hanko soin kevätkonserttiin toteutuu Suomalais-ruotsalaisen kulttuurirahaston tuella.

//

LORENZO SERAFINI PAP är ett nytt ansikte i Hanko sois konserter och är en av musikerna i påskmåndagens konsert Till friheten. Lorenzos resa med violinspelen började i Portugal, där han tillbringade sin barndom och ungdom och även fortsatte till professionella musikstudier. År 2024 flyttade Lorenzo till Stockholm för att läsa en masterutbildning i violin och kammarmusik på Edsberg slott, som är en del av Kungliga Musikhögskolan i Stockholm (KMH).

Lorenzo har bland annat spelat i Porto musikhusets symfoniorkester och under det kommande året uppträder han som solist med KMH:s symfoniorkester i Sibelius violinkonsert.

Lorenzos medverkan i Hanko sois vårkonsert möjliggörs med stöd av Kulturfonden för Sverige och Finland.

Tervetuloa konserttiin, jossa kuljetaan matka varjoista kevään vapautuneeseen valoon.🌳Vapauteen – Till friheten– Konsert...
16/03/2026

Tervetuloa konserttiin, jossa kuljetaan matka varjoista kevään vapautuneeseen valoon.🌳

Vapauteen – Till friheten
– Konsertti kevääseen ja pääsiäiseen
Ma 6.4. klo 14 Hangon kaupungintalon juhlasalissa.

Sisäänpääsy 20/15 e, ks. lisätietoja tapahtumasivulta tai hankosoi.com

Välkommen till en konsert där vi färdas från skuggor till vårens befriade ljus.🌳

Vapauteen – Till friheten
– En konsert till våren och påsken
Mån 6.4 kl. 14 i Hangö stadshusets festsal.

Entré 20/15 €, se mer information på evenemangssidan eller på hankosoi.com.

29/10/2025

Toinen muisto syyskonsertista Myrskysydän – Stormhjärta toissa viikolla.

20/10/2025

Mikä ikimuistoinen ilta lauantaina! Kiitos runsaalle, lämminhenkiselle yleisölle.❤️
Jaa tunnelmia kommentilla, jos olit paikalla!
-----
Rahmaninov: Pianokonserton nro 2 osasta I
Hannu Alasaarela, piano
Knuut Nissinen, Martin Granström, Arttu Nummela, Matti Skyttä, Vilhelm Karlsson – jousikvintetti

06/10/2025

Rahmaninov-karaoke! Jos tiedät jousten melodian, anna palaa! ✨ 🎤
Hannu Alasaarela mättää tässä menemään Rahmiksen pakahduttavan toisen pianokonserton alkua, joka kuullaan Hangon kirkossa Myrskysydän – Stormhjärta -konsertissa lauantaina 18.10. klo 18. Lämpimästi tervetuloa sinne ❤️‍🔥

Sunnuntain Meri – Havet-konsertissa on väliaika ja väliajalla on kahvitarjoilu, josta vastaa Viulistin Rouva 😍 Maksuväli...
30/08/2025

Sunnuntain Meri – Havet-konsertissa on väliaika ja väliajalla on kahvitarjoilu, josta vastaa Viulistin Rouva 😍 Maksuvälineinä käteinen ja kortti.

Tervetuloa konserttiin Kaupungintalolle sunnuntaina klo 15!

VARPU HEIKINHEIMO aloitti viulunsoiton 3-vuotiaana Suzuki-oppilaana ja on sen jälkeen opiskellut viulua mm. Sibelius-Aka...
29/08/2025

VARPU HEIKINHEIMO aloitti viulunsoiton 3-vuotiaana Suzuki-oppilaana ja on sen jälkeen opiskellut viulua mm. Sibelius-Akatemiassa, Hannoverin musiikkikorkeakoulussa sekä kamarimusiikkia Wienissä MUK yliopistossa.

Varpua inspiroivat erityisesti Keski-Euroopan kulttuurikaupungit, taidenäyttelyt sekä luonto; konsertteihin valmistautuessa hän suuntaakin usein mökille järvimaisemiin, jossa harjoitteluun löytyy paras flow.

Viime vuosina Varpu on keskittynyt erityisesti kamarimusiikkiin, sillä hän nauttii hienovaraisten sävyjen etsimisestä sekä spontaanista kommunikoinnista niin musiikissa kuin elämässä yleensäkin. Hän esiintyy eri kokoonpanojen kanssa Suomessa ja muualla Euroopassa. Hanko soi:ssa Varpu on musisoinut jo useita kertoja alkaen vuodesta 2021.

Mestarikurssien lisäksi Varpu on syventänyt kamarimusiikkiopintojaan myös Kuhmon kamarimusiikin kvartettiakatemiassa, jossa perustetun Luomus-kvartetin kanssa yhteistyö jatkuu edelleen.

Orkesterimuusikkona hän on päässyt työskentelemään mm. Suomen Kansallisoopperan orkesterissa sekä viime syksystä alkaen Hyvinkään orkesterin äänenjohtajana.

Varpu Heikinheimo började spela violin som 3-åring som Suzuki-elev och har därefter studerat violin bland annat vid Sibelius-Akademin, Musikhögskolan i Hannover samt kammarmusik i Wien vid MUK-universitetet.

Varpu inspireras särskilt av Centraleuropas kulturstäder, konstutställningar och naturen; inför konserter söker hon sig ofta till stugan vid sjön, där hon finner det bästa flowet för övandet.

Under de senaste åren har Varpu särskilt fokuserat på kammarmusik, eftersom hon uppskattar att söka efter nyansrika klangfärger och spontan kommunikation, både i musiken och i livet i övrigt. Hon uppträder med olika ensembler i Finland och runtom i Europa.

Förutom mästarkurser har Varpu även fördjupat sina kammarmusikstudier vid Kuhmo kammarmusiks kvartettakademi, där samarbetet med den då grundade Luomus-kvartetten fortfarande fortsätter.

Som orkestermusiker har hon arbetat bland annat i Finlands Nationaloperas orkester och sedan i höstas som stämledare i Hyvinge orkester.

"Havslandskapet påminner mig om barndomens somrar i Ålands skärgård på en avlägsen ö. Vid horisonten syntes bara några fyrar och segelbåtar, och den stora underhållningen var att följa vågorna från klipporna. Hangö har en alldeles speciell stämning just tack vare närheten till havet, vilket gör det till en perfekt plats att framföra Debussys *La Mer*! Verket framkallar, som namnet antyder, bilden av ett stort och obevekligt världshav. Musiken är till största delen lekfull och lätt, och associationerna för en till tropiska landskap, där det turkosa havet glittrar i solljuset. Att fördjupa sig i verket har varit som att kika under havsytan; småningom upptäcker man ständigt nya fascinerande detaljer som sätter fantasin i rörelse."

Osoite

Hanko

Hälytykset

Tiedä ensimmäisenä ja anna meille oikeus lähettää sinulle sähköpostitse uutisia ja promootioita Hanko soi :ltä. Sähköpostiosoitettasi ei käytetä muihin tarkoituksiin, ja voit perua milloin tahansa.

Ota Yhteyttä Yritys

Lähetä viesti Hanko soi :lle:

Jaa