19/04/2026
Kuoronjohtajan kiitokset
Se on ihmeellistä, miten sellainen tiivis, yhteen hiileen puhaltava (tässä tapauksessa laulava) yhteisö syntyy. Ja miten se synnyttää niin kaunista musikkia.
Alussa on ajatus, joka jalostuu. Sitten syntyy sovituksia, joita muokkaan, ihan vielä viime metreille asti. Olen aika ovela, koska soitan taikahuiluani konsertissa. Puhallan sillä tunnetta ilmoille ja kauniit enkelini jatkavat siitä, duetoivat Puupääni kanssa.
Jotain kertoo sekin, että yleisössä on muiden kuorojeni laulajia, kuorossa lopettaneita (yhteys säilyy) ja ihania vanhempia, naapureita, tyttäriä, poikia, puolisoita, kumppaneita. 184 ihmisen verran silkkaa rakkautta edessäni, takanani ja sivuillani. Lisäksi 40 kuorolaista pääroolissa.
Ja ne laulut! Ne menivät syvälle, soivat kauniisti, kimposivat tiiliseinistä ja sinkoilivat joka puolelle; kuin rakkausnuolet, jakaen hyvää ja kaunista.
Miten voin kyllin kiittää 💛💛💛
Nämä naiset tekivät yhdestä unelmastani totta. Antamalla itsestään ihan kaiken. Soljuvaa, sointuvaa, kaunislinjaista, puhdasta ja ihanaa tulkintaa. Lämmintä ja läheistä kontaktia, kommunikointia ja herpaantumatonta keskittymistä ja se tunne siellä keskellä. Se soi sydämestä ❤️
Kiitos rakas Luminosa 💛🙏
Kiitos Pia Rautiainen kauniista juonnostasi 💛🙏 Kiitos Lumimarja Terttu Rönkkö kauniista käsiohjelmista 💛🙏 Kiitos Laura Heino monistusavusta 💛🙏 ja kiitos Tobias Schenk pianismistasi 💛🙏
Ja kiitos Leppävaran seurakunta ja Pauliina Hyry ❤️🙏
Lämmin kiitos ihana, mukana elänyt ja kyynelehtinyt, rakas yleisömme ❤️❤️❤️
Yst, Kuoronjohtaja Krista