TPK Art i Pensament Contemporani

TPK Art i Pensament Contemporani Projecte d'investigació que comprén la formació, creació, producció, difusió, intercanvis inte

El TPK Art i Pensament Contemporani és un projecte d’investigació que comprèn sis línies fonamentals d’actuació: formació, creació, producció, difusió, intercanvis internacionals i suport a l'art emergent amb espais de residència per a artistes. Totes sis són línies estratègiques que responen a uns criteris bàsics de funcionament:

Excel•lència artística:
És un criteri fonamental al TPK Art i Pensament Contemporani, tant pel que fa als tallers i seminaris o als projectes de difusió, creació i producció, com en el moment de triar els projectes dels artistes residents. El fet de que el funcionament artístic del TPK fora de les fronteres locals es basi en l’intercanvi artístic a nivell professional, converteix aquest tret del TPK alhora en un esperó i una necessitat. Arrelament al territori
Al TPK no es concep una actuació artística, a més dins d’un àmbit a vegades tan hermètic com és l’art contemporani, sense que aquesta tingui una clara repercussió al territori. Aquest fet l’encarem des de les diferents vessants de l'activitat artística:-Apropament a l’art contemporani i creació de nous públics, fonamentalment a partir de les possibilitats que ofereixen la realització de tallers i seminaris, i a partir dels espais Tepekale —difusió artística— i TepekaleSound —difusió musical.

- Oferta a escoles i instituts de programes educatius d’art contemporani.

-Col·laboració educativa amb els serveis socials, prioritzant polítiques de treball conjunt amb grups d’immigrants o col•lectius amb risc d’exclusió social,

- Inclusió d’escoles, instituts i altres entitats i agents socials en projectes artístics. El TPK funciona com a col•lectiu artístic dins i fora de les nostres fronteres i participa de diversos circuits artístics per mitjà d’acords establerts amb xarxes internacionals, com Kanibal'Hopox —Reseau Europeen d’Espaces de Création— de la qual es membre fundador, o nacionals, com Xarxaprod —Xarxa d’Espais de Producció de Catalunya—, als quals s’incorporen els projectes d'artistes provinents dels tallers i dels espais de residència

Sostenibilitat
El plantejament del projecte del TPK sorgeix, des de la seva creació al 1977 a la ciutat de l'Hospitalet, d’una lectura realista del territori, al qual es suma un coneixement profund del món de l’art i dels circuits independents, i es veu propiciat per l’activitat artística en actiu de l'equip de treball. Això permet que el projecte sigui ambiciós, però alhora permeable a les necessitats tant artístiques com de l'entorn. Enfocament sinèrgic, resultat sinèrgic
La metodologia de treball del TPK contempla en primer lloc la creació de sinèrgies entre les diferents línies estratègiques, per tal de poder aprofitar i maximitzar les qualitats de cadascuna d’aquestes. Aquest plantejament és a la base del funcionament del TPK i té una estructura rizomàtica (en contraposició a jeràrquica), en la qual els diferents elements, discursos i públics es relacionen i cooperen a molt diferents nivells, de manera continuada, per tal de multiplicar la suma de les capacitats del projecte.

17/09/2026

🎥💜 DE ARTEMISA GAMES VOL.1 A VOL.2

El año pasado vivimos la primera edición de ARTEMISA GAMES en el TPK: una jornada de cultura urbana, música, encuentro y reivindicación frente a las violencias de género y por la visibilización y el lugar de las mujeres en la música.

🎬 Hoy recuperamos parte de aquella experiencia compartiendo el documental de ARTEMISA GAMES VOL.1

Lo que estáis viendo en este post forma parte del documental. Podéis verlo completo en el enlace de nuestra BIO.

Y este sábado… ¡volvemos con ARTEMISA GAMES VOL.2!🧠🫀🧯

Una segunda edición que vuelve a ocupar el TPK con conferencias de profesionales en activo, artes marciales, música en directo, cultura urbana y encuentro.

MICRO LIBRE MIXTO🙅🏻‍♀️🙅🏻

✏️ ANOTA LA INFO

📍 Centre TPK art i pensament contemporani
⏰ 16:00 h
📅 Sábado 19 de septiembre
🎟️ Entrada gratuita
🍺 Bar con precios populares

🗣️ Conferencias a través de:

Plataforma Unitària Contra les Violències de Gènere

🥊 Clase de Muay Thai:


🎤 ARTISTAS



17moon
tfullviper_h.a_official



🎙️ Speaker
soybrendanavarro

💿🎚️ DJ’s



🎚️ Ingeniero de sonido


🛡️ Seguridad
gino_elcarnero

💜 Os esperamos este sábado en el TPK.

Del recuerdo de VOL.1 a todo lo que está por suceder en VOL.2.

Amor, reivindicación y cultura urbana.

03/09/2026

Documental «Ecosistema #2: Art, col·lectivitat i resistència al TPK»

Ja podeu veure el documental que recull des de dins el procés artístic, humà i comunitari d’aquesta iniciativa.

«Ecosistema #2» és la consolidació d’un camí compartit al TPK des del setembre de 2025. La creació surt dels tallers per esdevenir un espai viu d’escolta activa, diàleg i construcció col·lectiva: una exploració profunda sobre la nostra identitat creadora davant els reptes actuals i sobre la força de generar comunitat.

L’exposició batega com una experiència de comissariat participatiu, nascuda en laboratoris col·laboratius i en transformació constant a la sala.

Podeu viure l’experiència de dues maneres:

Presencialment: en projecció contínua a la sala d’exposicions del Centre d’Art Tecla Sala.

En línia: disponible complet al nostre canal de YouTube (teniu l’enllaç directe a la nostra bio).

Descobriu com l’art esdevé trobada, vincle i resistència compartida.

Crèdits del documental

Guió, càmera i edició: Candela Cuervo

Iniciativa i mediació artística: Diego Tampanelli i Nuria Prieto (Direcció i Mediació de TPK)

Coordinació i direcció dels laboratoris de creació: Montero & Pisuerga | Patricia Chomón | Silvia Antolín | Gara BM

Creat en comunitat amb: la comunitat d’artistes i residents de TPK

Amb el suport de: la Generalitat de Catalunya

En conveni amb: l’Ajuntament de L’Hospitalet de Llobregat

El arte, la música y la poesía se unieron con un solo propósito: abrazar y acompañar solidariamente a las víctimas del t...
02/09/2026

El arte, la música y la poesía se unieron con un solo propósito: abrazar y acompañar solidariamente a las víctimas del terremoto en Colombia. Vivimos una jornada cargada de empatía, unión y compromiso colectivo, donde cada acorde y cada gesto sumaron fuerza y esperanza.
Entre acordes y melodías, también hubo espacio para los versos latinoamericanos que compartió Nanda Perdomo, sumándose al espíritu de la jornada.
El talento de los demás artistas acompaña este carrusel; les invitamos a recorrer el reportaje fotográfico para revivir cada instante.
Gracias a cada persona y artista que aportó su energía a esta causa: Nanda Perdomo
Claudia Patricia Alvarez

PauS & Los Mutantes
Escuela de tambores y gaitas Lumbalú Otún Barcelona
Victoria Laverde
Sebastián Villanueva
Edwin Alzate
Yessica Pareja
Luzza & Pierr
Herney Mosquera Garcés
Vicky Rivera T.
Diego Tampanelli
Tita Mobu

Passenger Tales · Zona Revelada entra en la seva recta final.Després de mesos de trobades, converses i fotografia partic...
06/08/2026

Passenger Tales · Zona Revelada entra en la seva recta final.

Després de mesos de trobades, converses i fotografia participativa, el grup comença a tancar les narratives visuals que donaran forma a “Zona Revelada”

Entrem en un moment decisiu del procés: seleccionar, relacionar imatges, descobrir els fils que les connecten i reconèixer allò que cada persona vol compartir. És aquí on les fotografies deixen de ser imatges aïllades i comencen a construir un relat col·lectiu.

Paral·lelament, el grup ja prepara una acció d’activació a l’espai públic. A finals de setembre, les imatges creades a través de la cianotípia sortiran del taller per ocupar els carrers de L’Hospitalet, convidant a obrir noves converses sobre salut mental, els processos de recuperació i els drets culturals.

Aquesta edició de es desenvolupa en col·laboració amb la Fundació Salut i Comunitat, amb persones amb experiència pròpia en salut mental i en processos de recuperació d’addiccions. Un procés de mediació artística que utilitza la fotografia participativa per construir relats propis, qüestionar els estigmes i generar noves formes de mirar.

L’ exposició, veure la llum al mes d’octubre 2026.

Registro de una jornada vibrante: DreamerKids 4El domingo pasado vivimos un encuentro lleno de energía, arte y autogesti...
08/07/2026

Registro de una jornada vibrante: DreamerKids 4
El domingo pasado vivimos un encuentro lleno de energía, arte y autogestión. Gracias al talento, capacidad de gestión y convocatoria de Julia Goar y Paola Real, el centro de arte se convirtió en un espacio de confluencia para el talento joven, demostrando que los espacios de creación como TPK somos lugares idóneos para ofrecer formas alternativas de participación y dar validez a miradas y códigos propios.
Queremos celebrar el enorme trabajo de .goar y .hyakuya en la dirección y coordinación de este encuentro colectivo, y agradecer la implicación de toda la comunidad de artistas, diseñadores, músicos e ilustradores que hacen crecer activamente el tejido cultural de la ciudad. ¡Construïm comunitat des de l’acció col·lectiva! 🪐✨
🍒 Comunidad de artistas participantes: · · · · · · · · ._ · .w1ngs · .in.ivy · · · · · · · · · · · .shop · · · .cute ·
NailArt SmallBusiness BarcelonaArt CreativeCommunity MercadilloCreativo LHospitalet SummerEdition SupportArtists TPK

Ecosistema #2 ya está vivo. Compartimos un fragmento visual de lo que fue la inauguración de Solstici 26: Ecosistema #2 ...
07/07/2026

Ecosistema #2 ya está vivo.

Compartimos un fragmento visual de lo que fue la inauguración de Solstici 26: Ecosistema #2 en el Centre d’Art Tecla Sala. Queremos agradecer de corazón a todo el público que nos acompañó. Sentir una comunidad cada vez mayor refuerza y sostiene nuestra labor diaria.

Este proyecto representa un espacio de crecimiento vital y humano. A través de la mediación y el comissariat participatiu, compartimos una fuerza creadora orientada a pensar y construir un nuevo mundo para todos. El arte es, ante todo, un espacio de relación, escucha y transformación colectiva.

HOY CONTINUAMOS LA ACTIVACIÓN 👥
Nos encontramos esta tarde para profundizar juntos en los procesos de trabajo y los laboratorios compartidos:

📅 Hoy, 7 de julio
🕕 A las 18:00h
📍 Visita guiada en el Centre d’Art Tecla Sala

Agradecemos profundamente vuestra presencia y apoyo constante. ¡Nos vemos en un rato!

Fotografías de la inauguración.

TPKArtIPensamentContemporani ComunidadesCreativas ArteContemporaneo MediacionArtistica CreacionColectiva LHospitalet

Ilektrofonitikos:Solo Radio Waves PerformanceMarta Zapparoli (Berlín/Itàlia)El proper 27 de febrer, la TePeKaLeSOUND pre...
23/02/2026

Ilektrofonitikos:
Solo Radio Waves Performance
Marta Zapparoli (Berlín/Itàlia)

El proper 27 de febrer, la TePeKaLeSOUND presenta una experiència sonora única al TPK.

Ilektrofonitikos és una performance immersiva on l'artista sonora Marta Zapparoli captura i orquestra en temps real la xarxa de radiació electromagnètica que ens envolta. Mitjançant antenes i receptors de ràdio, transforma interferències i fenòmens atmosfèrics en un paisatge de veus "més que humanes".

Sobre l'artista:
Resident a Berlín i activa des del 2003, Zapparoli és una referent de l'experimentació sonora. Membre de la cèlebre Splitter Orchester i col·laboradora en projectes com Pareidolia o Liminal Resonatrix, la seva obra s'ha presentat en festivals d'arreu del món. Per a ella, l'escolta profunda no és només art, és una pràctica política.

Web oficial: martazapparoli.klingt.org
Contacte: [email protected]

Data: 27 de febrer 2026
Hora: 20:00 h
📍 Lloc: TPK Art i Pensament Contemporani (Av. Josep Tarradellas i Joan, 44, L’H). Darrere de la biblioteca del C.C. Tecla Sala.

Vine de forma sostenible:
Metro: L1 / L9 - Torrassa
Bus: L16 i M12 (Rosalía de Castro - Terra Baixa)
Bicicleta: Fins a l'Av. Josep Tarradellas i Joan, 44.

Equip i Suport:
Programació: Alfredo Costa Monteiro.
Creador TePeKaLeSOUND: Agustí Martínez.

Organitza:
Amb el suport de: , i la Generalitat de Catalunya.

15 AÑOS DE CURTIS & KRÒNIA: ¡Gracias a todos por hacer del pasado sábado una jornada inolvidable! El buen clima nos acom...
17/02/2026

15 AÑOS DE CURTIS & KRÒNIA:
¡Gracias a todos por hacer del pasado sábado una jornada inolvidable! El buen clima nos acompañó para festejar 15 años de trayectoria de este mítico dúo de la polipoesía underground. Fue un día donde el TPK se llenó de vida, arte y, sobre todo, comunidad.
Lo que vivimos:
Arte en cada rincón: La Tepekale brilló con la historia visual del dúo y la espectacular instalación de Lanuza Arus en los WC (inspirada en el poema “La vida es una mi**da”).
Música con alma: Desde la sensibilidad blusera de Leo Cayuela (con su poncho de gala para la ocasión), pasando por la energía punk de Expuesto S, hasta la sesión ecléctica y llena de vitalidad de Mercè Roca DJ para cerrar la noche.
Momentos clave: La Polipoesia 4D nos refugió del frío de la tarde, mientras que Patricia fue el eslabón musical perfecto tras la comida con una selección dedicada a los homenajeados. Silvia Antolín nos regaló una performance que fue pura ofrenda a los poetas.
El banquete: Los maravillosos garbanzos de nuestra amiga Mar i Cel, con el soporte de Xavi en las butifarras y la energía incombustible de Vicky, que nos cuidó en la barra recordándonos la importancia de la sostenibilidad.
Agradecimientos especiales: Nada de esto habría sido posible sin el equipo de producción. Gracias a Federico Sancho, Didac, Anna, Vanessa, Carla y Patricia por estar al pie del cañón, y a Diego ¡por ser el engranaje que lo hace posible!
Y, por supuesto, el broche de oro en la Tepekale con el momento “de estranquis” liderado por The Julandrones, Mag y Nuria, donde el micro abierto demostró que el TPK es un organismo vivo que late gracias a todos vosotros.
¡Por 15 años más de agitación cultural!

Un océano nos separa, el arte nos une 🥑🌍El pasado sábado 20 de diciembre, el Festival Aguacatón 2025 no solo celebró el ...
23/12/2025

Un océano nos separa, el arte nos une 🥑🌍

El pasado sábado 20 de diciembre, el Festival Aguacatón 2025 no solo celebró el cine, celebró el encuentro. Lo que vivimos en el TPK no fue una gala tradicional; fue un ritual compartido donde rompimos la cuarta pared para mirarnos, tomarnos de las manos y respirar juntos.

Esta ceremonia selló el abrazo entre Casa del Río (Guatemala) y TPK (Hospitalet). La entrega del “Aguacatón Rey” a manos de representantes de ambas orillas simbolizó que nuestra comunidad no entiende de fronteras.

🏆 PALMARÉS 2025: El talento brilló con fuerza. Felicidades a los galardonados: 🥇 1º Premio: “Una despedida que nunca ocurrió” (Jalisco y Acción). 🥈 2º Premio: “Pasarán cosas malas” (VEGES). 🥉 3º Premio: “Jersey” (Full HD).

Menciones especiales para TOJYNOJ Film (Hueso Duro), Fil i Grana Films (Aguacate Podrido) y Estudio Nómada (Montaje). Y enhorabuena a VEGES y Full HD por destacar en las categorías técnicas.

Pero este festival no sería nada sin la valentía de quienes crean. Gracias infinitas a todos y cada uno de los participantes de esta edición por ponerlo todo: su tiempo, su esfuerzo y su alma en cada cortometraje. Cada historia compartida fue un regalo.

Gracias por hacer de esta noche una “gran noche”. ¡Larga vida al Aguacatón!

¡ÚLTIMO SPRINT, EQUIPOS! 🏃💨 ⏳La cuenta atrás de las 120 horas está llegando a su fin. Sabemos que ahora mismo estáis en ...
17/12/2025

¡ÚLTIMO SPRINT, EQUIPOS! 🏃💨 ⏳

La cuenta atrás de las 120 horas está llegando a su fin. Sabemos que ahora mismo estáis en plena edición, renderizando o ajustando el color, pero recordad: la presión transforma el carbón en diamantes (¡y en cine!).

⚠️ ATENCIÓN: MAÑANA ES EL DÍA Tenéis hasta mañana, Jueves 18 a las 20:00h, para enviar vuestra obra maestra y optar al Premio Único de 1.000€. 🏆

Checklist antes de exportar: ✅ Duración máxima: 5 minutos. ✅ Calidad mínima: HD. ✅ Incluir los logos del festival y patrocinadores.

📍 ¿Dónde enviarlo? Enviad vuestro archivo (o link de WeTransfer) a: 📩 [email protected]

L’Hospitalet y Guatemala están listos para ver qué habéis creado. ¡Mucha mi**da en el render!

Dirección

Avenida Josep Tarradellas I Joan, 44
L'Hospitalet De Llobregat
08901

Horario de Apertura

Lunes 10:00 - 12:00
17:00 - 21:00
Martes 10:00 - 12:00
17:00 - 20:00
Miércoles 10:00 - 12:00
17:00 - 21:00
Jueves 10:00 - 12:00
17:00 - 21:00
Viernes 10:00 - 12:00
17:00 - 20:00

Teléfono

+34638119030

Notificaciones

Sé el primero en enterarse y déjanos enviarle un correo electrónico cuando TPK Art i Pensament Contemporani publique noticias y promociones. Su dirección de correo electrónico no se utilizará para ningún otro fin, y puede darse de baja en cualquier momento.

Contacto La Empresa

Enviar un mensaje a TPK Art i Pensament Contemporani:

Compartir

Categoría