21/05/2026
El 20 de maig del 2016 estrenàvem, al 𝗕𝗿𝗶𝗴𝗵𝘁𝗼𝗻 𝗢𝗽𝗲𝗻 𝗔𝗶𝗿 𝗧𝗵𝗲𝗮𝘁𝗿𝗲, dins del marc del 𝗕𝗿𝗶𝗴𝗵𝘁𝗼𝗻 𝗙𝗿𝗶𝗻𝗴𝗲 𝗙𝗲𝘀𝘁𝗶𝘃𝗮𝗹, la nostra primera producció com 𝗧𝗵𝗲 𝗔𝗺𝗮𝘁𝗲𝘂𝗿𝘀 𝗖𝗼𝗺𝗽𝗮𝗻𝘆. D’això, avui fa 10 anys. Ha plogut molt des de llavors. De forma irregular i injusta, com tot a la vida. De pluja, no sabem quanta ha caigut. De dies, han estat 3.652; 87.648 hores, 120 mesos, 123 llunes plenes, milers de kilòmetres i milions d’aplaudiments.
Hem estrenat 𝟭𝟬 𝗽𝗿𝗼𝗱𝘂𝗰𝗰𝗶𝗼𝗻𝘀 que s’han pogut veure a 𝟰 𝗽𝗮ï𝘀𝗼𝘀 (𝗖𝗮𝘁𝗮𝗹𝘂𝗻𝘆𝗮/𝗘𝘀𝗽𝗮𝗻𝘆𝗮, 𝗙𝗿𝗮𝗻ç𝗮, 𝗥𝗲𝗴𝗻𝗲 𝗨𝗻𝗶𝘁 i 𝗧𝗮𝗶𝘄𝗮𝗻). Hem treballat amb 𝟲𝟴 𝗮𝗰𝘁𝗼𝗿𝘀 𝗶 𝗮𝗰𝘁𝗿𝗶𝘂𝘀, 𝟵 𝗺ú𝘀𝗶𝗰𝘀, 𝟭 𝗲𝘀𝗰𝗲𝗻ò𝗴𝗿𝗮𝗳, 𝟭 𝗽𝗿𝗼𝗴𝗿𝗮𝗺𝗮𝗱𝗼𝗿, 𝟮 𝗱𝗶𝘀𝘀𝗲𝗻𝘆𝗮𝗱𝗼𝗿𝘀 𝗱𝗲 𝗹𝗹𝘂𝗺𝘀, molts tècnics de llums i so, regidors, programadors, comptables… la quantitat de teatres que hem trepitjat és incerta, com el nombre de somriures i llàgrimes vessades.
Avui fem 𝟭𝟬 𝗮𝗻𝘆𝘀 i ho hem de celebrar, no? No sabem si n’arribarem a fer 20. Les realitats social, estructural, econòmica, artística… no són fàcils de sostenir en una companyia de teatre. Hem posat quantitats immesurables d’energia i d’il·lusió… i n’hem recollit els fruits, tot i que no tenim gens clar si tants com seria de rebut pels esforços realitzats.
És molt bonic, diuen, fer teatre. Dedicar-se a l’art. A la cultura. Com diu un personatge de 𝗟𝗮 𝗠𝗶𝗹𝗹𝗼𝗿 𝗢𝗯𝗿𝗮 𝗤𝘂𝗲 𝗠𝗮𝗶 𝗻𝗼 𝗩𝗲𝘂𝗿𝗲𝘂 𝗮𝗹𝘀 𝗘𝘀𝗰𝗲𝗻𝗮𝗿𝗶𝘀 𝗖𝗮𝘁𝗮𝗹𝗮𝗻𝘀 (potser, la nostra producció més injustament tractada): bonic, sí; dur, també.
Però aquí estem. I, de moment, aquí seguirem. Agraint a tots els actors, actrius, dissenyadors, tècnics, ballarins, coreògrafs i artistes en general i en concret que ens han acompanyat amb major o menor alegria tots aquests anys. I també, és clar, a les persones que heu passat uns minuts, pocs o molts, asseguts a una butaca escoltant les nostres històries. Als que us heu emocionat i als que us heu commogut. Si n’hi ha que no, també 😈
Moltes gràcies. (De moment…) Seguim.