22/05/2026
FREDAGEN SLUTTER:
Tusind tak til jer allesammen for en dejlig førstedag på Dansktopfestivalen. Det er så skønt at gå omkring på pladsen og snakke med jer - og høre, hvordan I synes, vi er kommet fra land.
I dag har vi lært:
Nogle er glade for opdelingen mellem campingstole, borde/bænke og gangveje.
Nogle er kede af opdelingen.
Vi har brug for en mere sikker og fremkommelig plads. Især en hastig redning af en person sidste år gjorde det klart, at vi ikke kan have en zigzag-plads uden klar opdeling og tydelige gangveje. Men vi kan godt gøre det bedre for campingstole-holderne. Så i nat flytter vi den blå campingvogn og giver bedre plads til de medbragte stole. Så får I plads tættere på scenen i morgen. Hjælp også lige hinanden med, at fx højryggede stole rykker lidt til siden, så man ikke tager hinandens udsyn. Vi skal lige være til festival sammen på en dejlig måde. :)
Og så lærte vi, at der manglede urinaler. Så de landede allerede i eftermiddags takket være en hurtig udrykning fra vores gode mand Teddy, så snart han havde spillet bingo med jer.
Bedre adgang til drikkevand til campingpladsen er også en god ide, men vi kan nok ikke nå at løse det i de næste par dage, der skal lidt mere til.
Og så har vi brug for, at et lille mindretal følger med os andre på denne her: Det duer overhovedet ikke at tømme campingtoiletter i de almindelige toiletter. De er urimeligt for med-campister og især for vores frivillige, der skal rydde op i svineriet. Så nu holder vi øje og smider de trælse tømme-typer ud af festivalen på røv og albuer, hvis vi ser det igen. Gå nu de sidste 20 meter til tømme-toilettet.
Og så skal vi lige have styr på brandreglerne for afstand på campingpladsen. 3 meter mellem alle vogne/fortelte. Vores søde vagter gennemgår pladsen i morgen klokken 8. Der er ingen vej udenom at rette ind efter reglerne - det handler om sikkerhed.
Lørdag klokken 12.00 åbner vi som lovet for salget af campingpladser til næste år. Vi tyvstartede i dag med papirsbilletter, og det er gået så forrygende, at vi løb tør og i morgen må bringe nye tyvstartsbilletter. Men de er altså til 499 kr også forrygende billige indtil søndag midnat.
Sikken har opbakning. Tusind tak til jer alle og tusind tak for en dejlig festivalstart. Vi glæder os til endnu mere sjov i morgen. :)
Kh fra alle os.