26/03/2026
Důležitý milník v historii Švédské Oi scény, ale i Evropské před 40 lety se začal psát příběh nesmrtelných AGENT BULLDOGG official . A v listopadu to s nimi rozbalíme v Náchodě na #26 Chelsea festu 💪💪
40 years ago, today 3 friends gathered in my (Thomas) bedroom with the intention to start a band. Magnus brought along a drum-kit, and an amplifier he’d gotten from Mentis who in turn had got it from his time as a singer in Mob 47. Micke brought a guitar with a illustrious past, and I had a stolen bass with an amplifier. That first day we rehearsed a instrumental version what was to become Ultra-Supa, penned by Magnus. After 2 or 3 rehearsals Andreas joined on guitar, Micke switched to bass and I became the singer.
Idag på dagen för 40 år sedan träffades 3 polare i mitt (Thomas) sovrum med intentionen att starta ett band. Magnus hade tagit med sitt trumset, samt en stärkare han hade annekterat från Mentis, som i sin tur hade fått med sig den från sin sejour som sångare i Mob 47. Micke hade en gitarr med ett dunkelt förflutet, och jag bidrog med en stulen bas, och tillhörande basstärkare.
Redan första dagen lyckades vi repa in en instrumentell version av vad som kom att bli Ultra-Supa som Magnus hade skrivit. Efter 2 eller 3 repningar kom Andreas med på gitarr, Micke bytte till bas och jag till sång, och på den vägen är det.
Idag består Agent Bulldogg av Thomas, Jens, Robban, Thobbe, Arthur och Sacha.
Vi bjuder på ett litet digitalt släpp med nyare låtar för att fira!
https://open.spotify.com/album/08Yzsw10yl8K24EqvyUoas?si=fL2RKMWITXKceORZ9ZFGkw