Bubba Ventures

  • Home
  • Bubba Ventures

Bubba Ventures Assalamualaikum/Salam sejahtera. Bubba Official Malaysia Merupakan Platform pernigaan 4 sahabat.

09/09/2024

condition 7/10

Ramadhan dah dekat 😱Sofa rumah masih dah teruk sangat ni. Nak cuci sendiri takut tak larat sebab puasa. Sempat ke cuci s...
09/03/2024

Ramadhan dah dekat 😱

Sofa rumah masih dah teruk sangat ni. Nak cuci sendiri takut tak larat sebab puasa. Sempat ke cuci sebelum raya? Ada ke yang boleh buat service terus datang ke rumah? Macam mana ni 😥?

Jangan takut jangan risau abang2 kakak2.
Bubba Ventures sedia membantu. Kami menyediakan perkhidmatan service dari Rumah Ke rumah Sepanjang Ramadhan untuk Servis pencucian Sofa dan Dalaman kereta anda.

Terus Sahaja Hubungi Kami di talian
hotline : 017-538 6656 atau whatsapp
📲 www.wasap.my/60183240010/BubbaCuci

Kami Cover Sekitar Area Kuantan dan Pekan.

Tempah Slot anda Sekarang sebelum terlambat.






Tak lama dah masuk ramadhan. lepas tu nak masuk syawal dah.Cuba check sofa dekat rumah tu masih cantik ke dah berkulat a...
03/03/2024

Tak lama dah masuk ramadhan.
lepas tu nak masuk syawal dah.

Cuba check sofa dekat rumah tu masih cantik ke dah berkulat atau bertompok.
Kalau rasa nak booking untuk cuci boleh terus booking ok.

cover area kuantan dan pekan sahaja

📲 www.wasap.my/60183240010/BubbaCuci

Macam mana nk beli rumah subsale? Ape kos2 yang perlu pembeli tanggung?Berapa banyak cash yang nk kena sediakan? Jom tam...
02/03/2024

Macam mana nk beli rumah subsale? Ape kos2 yang perlu pembeli tanggung?
Berapa banyak cash yang nk kena sediakan?

Jom tambah ilmu

Kos membeli rumah subsale/ 2nd hand

1. Deposit 10%.
Kenapa agen minta 3.24% utk booking & 6.76% lepas sign S&P? Kenapa saya kena bayar agen? Sabar2. Pembeli tak perlu tanggung pun agent fee tu sebab kos itu telah ditanggung oleh penjual. Bayaran kepada agen tak menaikkan harga jualan rumah tersebut. Salah satu kerja agen adalah menasihati pemilik untuk meletakkan harga rumah mengikut harga pasaran utk memastikan urusan loan pembeli lebih mudah.

Selepas pembeli bayar 3.24% (booking fee) kepada agen, agen akan sediakan booking form. Booking form ni lah yg pembeli akan guna utk apply loan. Loan akan diuruskn oleh agen.

P/s: pastikan masuk ke akaun agensi, bkn personal!!

6.76% baki deposit perlu dibayar kpd agensi / lawyer masa nk sign S&P. Dah mcm mne tbe2 ade lawyer plk ni. Pembeli boleh melantik lawyer sendiri atau pun, boleh minta tolong agen utk carikan. Agen akn sediakan beberapa quotation kepada pembeli. Pembeli boleh pilih sendiri.

2) S&P Lawyer Fees
Ni dh kos lain ye dari deposit tadi. Macam yg dh mention dlm point No 1 tadi, lawyer akan bg quotation. Lawyer ni org penting dlm transaction jual beli ni. So pastikan lawyer yg dilantik betul2 expert bab jual beli hartanah ni. Kalau silap lantik, buat kerja lambat, blh jd ade penalti kena bayar kpd bank/pemilik. Semestinya lawyer yang recommend by agen adalah yg berpengalaman.
Fees ini adalah berdasarkan harga rumah (S&P)

3) Stamp Duty S&P
Ni cukai kerajaan.

4) Loan Agreement Lawyer Fees
Aik, tadi kn dh bayar lawyer. Kena faham dkt sini, S&P Agreement adalah antara Pembeli dgn Penjual, Loan Agreement pulak antara Pembeli dgn Bank. Fees adalah berdasarkan nilai loan. Kebanyakan bank akan benarkan fees ni utk masuk sekali dlm loan

5) Stamp duty loan agreement
Ni pun cukai kerajaan tapi most bank akn bg masuk sekali dlm loan

6) Valuation fee
Valuer akan datang utk inspect rumah utk dapatkan market value rumah tersebut. Bank hanya akan bagi loan 90% daripada market value rumah tersebut. Kalau harga rumah lagi tinggi daripada market value pembeli kena la topup sendiri. Agen berpengalaman kebiasaannya dh boleh estimate market value rumah tersebut. Sama macam Loan Agreement & Loan Agreement Stamp duty, kos ni boleh include dalam loan

7) Insurance (MRTT/MRTA/LPPSA)
Basically insuran ni utk cover hutang if anything happened to you. Lppsa tu utk org yg buat loan gomen, mrtt/mrta tu direct dgn bank.

Kos 1, 2, 3 - kena ada cash
Kos 4, 5, 6, 7 - masuk dlm loan

Banyakkan kos2 yg terlibat. Sebenarnya kos ni bkn kos tersembunyi, cuma ats kita nak ambil tahu or buat tak tahu. Pembeli jangan terkejut kalau ade tambahan 5% daripada harga rumah utk cover kos2 yang terlibat. Sesungguhnya tambahan kos itu tidak masuk ke poket agen hartanah.

Jadilah pembeli rumah yang bijak. Terima kasih kerana membaca.

Tiba-tiba anda lebih bijak daripada semalam. 😉

Terima Kasih Sudi Mempercayai Service dari Bubba Ventures. Kami tak menjanjikan apa2.Kami hanya mampu menjanjikan yang k...
07/08/2022

Terima Kasih Sudi Mempercayai Service dari Bubba Ventures.

Kami tak menjanjikan apa2.
Kami hanya mampu menjanjikan yang kami buat sehabis baik seperti kami buat untuk kereta kami sendiri.

Sila booking Slot untuk memudahkan urusan kerana setiap pencucian kereta mengambil masa 1-2jam mengikut kondisi kereta.

sebarang pertanyaan boleh terus hubungi www.wasap.my/60183240010/BubbaVentures

Area Kuantan dan Pekan Sahaja

Sekarang musim penyakit yang menyerang tanpa sedar. mencegah itu lebih baik dari merawat. Sibuk dan tiada masa nak cuci ...
06/08/2022

Sekarang musim penyakit yang menyerang tanpa sedar. mencegah itu lebih baik dari merawat.
Sibuk dan tiada masa nak cuci kereta?

Bubba Ventures sedia membantu anda.
terus hubungi www.wasap.my/60183240010/Bubbaventures.

Area Kuantan dan Pekan Sahaja.

06/08/2022

Alhamdulillah.
Selesai satu amanah yg diberikan untuk membuat pencucian sebuah kereta Suzuki Alto.

Condition Seat 8/10
Condition alas kaki 5/10
condition dashboard 6/10

30/07/2022

Alhamdulillah.
Rezeki Allah Beri.
Masih diberikan kepercayaan untuk membuat pembersihan kereta.

Sesiapa Yang berminat dengan service ambe boleh terus wasap tnya. jangan malu jangan segan. kita boleh bincang yg penting anda puas hati.

www.wasap.my/60183240010/BubbaVentures

area kuantan dan pekan sahaja

28/07/2022

Anda warga kuantan atau warga pekan!
Bubba ventures menyediakan khidmat pencucian Seat kereta, Sofa Rumah, Karpet dan juga Tilam.

Harga berbeza mengikut saiz.
Perkhidmatan kami terus ke rumah anda.

Sebarang Pertanyaan boleh terus Whatsapp
www.wasap.my/60183240010/BubbaVentures

Tiada charge tambahan di kenakan.
Setiap hasil kerja akan di buat video utk pelanggan agar pelanggan boleh melihat sendiri hasilnya

27/07/2022

Tahukah anda!
Kusyen kereta perlu di cuci sekurang kurangnya sekali setahun. tapi lebih baik setahun 2 kali. kerena kereta merupakan tempat yg paling kerap kita masuk.

Kesihatan itu tidam ternilai nikmatnya.
mencegah lebih baik dari merawat.
jika nak guna khidmat Bubba Dalam pencucian kusyen kereta anda.

terus hubungi www.wasap.my/60183240010/BubbaVentures

25/07/2022

Alhamdulillah.
Bubba Ventures kembali semul setelah sekian lama hilang seketika. Terlalu banyak perkara yang perlu di selesaikan dan di beri tumpuan.

Alhamdulillah Projek Cuci Kereta sudah mula.
Siapa berminat nak cuci kereta boleh Roger Bubba.

www.wasap.my/60183240010/BubbaVentures

Area Kuantan Dan Pekan Sahaja.

Address


Telephone

+60183240010

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Bubba Ventures posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Shortcuts

  • Want your establishment to be the top-listed Arts & Entertainment?

Share