The owl.

The owl. Κάθε μέρα αναρτούμε και έναν μύθο μέσα από τη δική μας, σύγχρονη ματιά!
(3)

•Αν θεωρείς ότι όλοι οι άνθρωποι δεν είναι ίσοι, τότε μην ακολουθείς τη σελίδα μας.
•Αν θεωρείς ότι οι γυναίκες είναι κατώτερες των ανδρών, τότε μην ακολουθείς τη σελίδα μας.
•Αν θεωρείς ότι οι Έλληνες είναι η καλύτερη φυλή και υπερέχουμε γονιδιακά, τότε μην ακολουθείς τη σελίδα μας.
•Αν πιστεύεις ότι η άποψη σου, που την άκουσες να τη λέει ο θείος ενός μπατζανάκη σου, είναι πιο σωστή από τη θέση

των καθηγητών πανεπιστημίου που χρησιμοποιούμε στις πηγές μας, τότε μην ακολουθείς τη σελίδα μας.

Σας αγαπάμε αλλά δεν ταιριάζουμε... Καλή καρδιά!

🐻Μια μαμά που έγινε αστέρι!Σήμερα που είναι η Παγκόσμια Ημέρα της Μητέρας, αποφασίσαμε να μοιραστούμε μαζί σας έναν αρχα...
10/05/2026

🐻Μια μαμά που έγινε αστέρι!

Σήμερα που είναι η Παγκόσμια Ημέρα της Μητέρας, αποφασίσαμε να μοιραστούμε μαζί σας έναν αρχαίο μύθο που δείχνει για πάντα την αγάπη των μαμάδων μας.

Επίσης δείχνει ότι οι αρχαίοι θεοί ήταν μεγάλοι κάφροι, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία.

Η Καλλιστώ λοιπόν ήταν μια όμορφη νύμφη, ιέρεια της θεάς Άρτεμις στην Αρκαδία. Και φυσικά, όπου όμορφη κοπέλα… να σου κι ο Δίας που δεν μπορεί να κρατήσει λίγο τον εαυτό του.

Επειδή όμως ήξερε ότι οι νύμφες της θεάς των δασών είχαν πάρει όρκο παρθενίας, μεταμορφώθηκε ο ίδιος σε Άρτεμις για να την πλησιάσει.

Τα υπόλοιπα ήταν ευκολάκι για τον master της μεταμόρφωσης με σκοπό την αποπλάνηση. Της την πέφτει, την αφήνει έγκυο και… μη τον είδατε (τα γνωστά του Δία).

Το μαθαίνει η Άρτεμις και γίνεται έξαλλη (που τι σου έφταιξε μαντάμ η κοπέλα;) και παρατάει την Καλλιστώ, ετοιμόγεννη, να περιπλανιέται στα δάση. Η νεαρή κοπέλα βρίσκει έναν πλάτανο και εκεί γεννά τον γιο της, τον Αρκάδα.

Έλα όμως που η γέννα αυτή δεν πέρασε απαρατήρητη από την Ήρα, που αντί να μαζέψει τον άντρα της, πήγε και τα έβαλε με τη λεχώνα.

Τόσο ήταν το μίσος της Ήρας, που μεταμόρφωσε την Καλλιστώ σε τεράστια αρκούδα, όσο εκείνη παρακαλούσε για τη ζωή της και του παιδιού της.

Skip forward αρκετά χρόνια μετά, και ο νεαρός Αρκάδας έχει βγει για κυνήγι στα δάση, όπου μέσα στις φυλλωσιές συναντάει τη μητέρα του μεταμορφωμένη σε αρκούδα.

Τόση ήταν η λαχτάρα της μάνας να αγκαλιάσει το παιδί της, που ξέχασε τη μορφή της και όρμησε πάνω του.

Ο Αρκάδας, φοβισμένος, άρπαξε το δόρυ του για να τη σκοτώσει.

Λίγο πριν το μοιραίο, ο Δίας, που θυμήθηκε να το παίξει πατέρας, μπήκε στη μέση και για να αποτρέψει τη μητροκτονία, μεταμόρφωσε μάνα και παιδί σε αστερισμούς.

Οπότε, την επόμενη φορά που θα κοιτάξετε τον νυχτερινό ουρανό και δείτε τη Μεγάλη και τη Μικρή Άρκτο, να ξέρετε ότι είναι η αρκούδα Καλλιστώ με τον γιο της, που τώρα πια τον αγκαλιάζει αιώνια…

Χρόνια πολλά σε όλες τις μαμάδες του κόσμου!
Σε όλες εκείνες που ήταν, είναι και θα είναι πάντα εκεί.

Ακόμα κι όταν δεν φαίνονται...

🐣Η Λήδα και τα αυγά έκπληξη!Και αφού το Πάσχα τελείωσε και φάγαμε τόσα αυγά, ίσως θα ήταν σωστό να μιλήσουμε και για τα ...
17/04/2026

🐣Η Λήδα και τα αυγά έκπληξη!

Και αφού το Πάσχα τελείωσε και φάγαμε τόσα αυγά, ίσως θα ήταν σωστό να μιλήσουμε και για τα πιο διάσημα αυγά της μυθολογίας.

Τα αυγά της Λήδας!

Για όσους δεν γνωρίζουν αυτό το κορίτσι, πρέπει να αναφέρουμε ότι είναι μία από τις πιο διάσημες κατακτήσεις του Δία, καθώς και παντρεμένη ήταν και έπαιξε και λίγο κτηνοβασία στο ειδύλλιο της… (γκούχου γκούχου)

Βέβαια θα μου πεις και ο κύκνος ῾πουλί῾ είναι…

Πάμε όμως να δούμε λίγο πως έγινε το σκηνικό.

Η Λήδα ήταν η σύζυγος του Τυνδάρεω. Αυτός που όρκισε τους Αχαιούς να του φέρουν πίσω την κόρη του, την Ωραία Ελένη;
E, αυτός!

Μια χαρά ήταν το Ληδάκι στο γάμο της και αγρόν αγόραζε, όταν για ατυχία της, την πρόσεξε ο Δίας και αποφάσισε να κάνει μπάσιμο.

Επειδή όμως η Λήδα ήταν παντρεμένη, ο ερωτιάρης βασιλιάς σκάλωσε και για αυτό ζήτησε τη βοήθεια της Αφροδίτης για να γίνει το κονέ.

Τώρα με πλάτες τη θεά του έρωτα, η επιτυχία είναι κομματάκι δεδομένη.

Η Άφρω μεταμόρφωσε τον Δία σε πανέμορφο κύκνο και η ίδια μεταμορφώθηκε σε αετό και έκανε ότι τον καταδιώκει.

Οι δύο πτηνόμορφοι θεοί εμφανίστηκαν στη Λήδα και η νεαρή γυναίκα έτρεξε να σώσει τον κύκνο, παίρνοντας τον στην αγκαλιά της.

Μια που τον αγκάλιασε, μια που βρέθηκε να κάνει έρωτα με το πουλερικό.

Λίγο καιρό μετά βρέθηκε να γεννάει 2 αυγά. Από το ένα βγήκαν ο Πολυδεύκης και η Ελένη που ήταν τα κουτσούβελα του Δία και από το άλλο ο Κάστωρ και η Κλυταιμνήστρα που ήταν τα παιδιά του Τυνδάρεω.

Πάλι καλά που τότε δεν είχαν Πάσχα και αυγά, γιατί θα βάφανε κανένα παιδί της Λήδας και θα είχαν άσχημα ξεμπερδέματα…

🧶Είναι ο Θησέας ο πιο τοξικός ήρωας της μυθολογίας;Ο θαυμαστός Θησέας, είναι ίσως ο δεύτερος πιο δημοφιλής ήρωας της μυθ...
02/04/2026

🧶Είναι ο Θησέας ο πιο τοξικός ήρωας της μυθολογίας;

Ο θαυμαστός Θησέας, είναι ίσως ο δεύτερος πιο δημοφιλής ήρωας της μυθολογίας μετά τον Ηρακλή. Τα κατορθώματα του, ήταν τόσο ξακουστά που ξεπερνούν σε φήμη τις απόλυτες καφρίλες που έκανε σε βάρος δεκάδων γυναικών και όχι μόνο.

Για το τυπικό να πούμε ότι ο Θησέας ήταν ο γιος του Αιγέα και της Αίθρας. Πρίγκιπας και αργότερα βασιλιάς της Αθήνας. Το πιο διάσημο του κατόρθωμα είναι ότι θανάτωσε στην Κρήτη τον φοβερό Μινώταυρο!

Βέβαια τον Μινώταυρο, ακόμα θα τον έψαχνε αν η Αριάδνη, η κόρη του βασιλιά Μίνωα, δεν τον βοηθούσε με το διάσημο κουβάρι κλωστής που του έδωσε για να προσανατολιστεί, αλλά ας το καταπιούμε αυτό.

Το αστείο είναι ότι ο Θησέας με την πιτσιρίκα, το έσκασαν από την Κρήτη για να ζήσουν τον έρωτα τους, αλλά την παράτησε μεσοπέλαγα στη Νάξο (επειδή την ποθούσε ο Διόνυσος) και ο ίδιος συνέχισε για Άθενς.

Και μη μου πείτε, ότι τι να έκανε αφού την Αριάδνη τη ζήτησε ο Διόνυσος για νύφη. Αν είσαι ήρωας και ερωτευμένος και με θεούς τα βάζεις.

Κάπου εδώ να πούμε ότι αργότερα παντρεύτηκε την αδερφή της Αριάδνης, τη Φαίδρα. (Γιατί αφού παράτησα τον μεγάλο μου έρωτα, ας παντρευτώ την αδερφή της βρε αδερφέ, να μείνω στην οικογένεια.)

Πριν τη Φαίδρα όμως απήγαγε την αμαζόνα Αντιόπη και έκανε μαζί της ένα παιδί, τον διάσημο Ιππόλυτο. Μετά ήρθαν οι άλλες αμαζόνες, πήραν τη φίλη τους πίσω και έκαναν την Αθήνα σμπαράλια.

Μετά την Αντιόπη, ο γλυκούλης (not) Θησέας έβαλε στο μάτι την 12χρονη μόλις Ελένη! Ναι την γνωστή, την ωραία. Πήγε στη Σπάρτη και απήγαγε το κοριτσάκι για να κάνει το κέφι του και την έφερε στην Αθήνα. Μετά ήρθαν οι Σπαρτιάτες, πήραν πίσω την ωραία Ελένη και με τη σειρά τους έκαναν και αυτοί σμπαράλια την Αθήνα.

Επόμενη στη λίστα του Θησέα, ήταν η Περσεφόνη! Αυτό το κορίτσι όμως το γούσταρε ένας κολλητός του Θησέα, ο Πειρίθοος. Μαντέψτε τι έγινε, ο βασιλιάς της Αθήνας πρότεινε στον φίλο του να κατεβούν στον κάτω κόσμο για να την απαγάγουν! Βέβαια εκεί έφαγαν άκυρο γιατί τους περίμενε ο Άδης.

Ανάμεσα στις γυναίκες θύματα του Θησέα ήταν και αρκετές άλλες, όπως η Περιγούνη, την οποία μαντέψτε… την απήγαγε!

Όταν ο Θησέας γύρισε και πάλι στην Αθήνα, βρήκε τις πόρτες κλειστές, αφού οι πολίτες είχαν βαρεθεί να καταστρέφονται τα σπίτια τους για τα βίτσια του βασιλιά τους.

Πέθανε ολομόναχος, εξορισμένος στη Σκύρο.

Να πούμε ότι ο Θησέας ήταν και πλούσιος και όμορφος, αλλά αυτό δεν τον σταματούσε από το να απαγάγει και να κακοποιεί γυναίκες. Θα μου πείτε άλλες εποχές και θα συμφωνήσω, αλλά τα πράγματα δεν έχουν αλλάξει πολύ τόσους αιώνες μετά.

Και παρά όλους αυτούς τους μύθους – καφρίλες του Θησέα, εμείς θυμόμαστε μόνο την ιστορία με το Μινώταυρο και αδιαφορούμε για τα θύματα του.

🌺Σχετίζεται το μαρτάκι με την αρχαία κρόκη;“Μάρτης γδάρτης” λέει η παροιμία και δεν έχει καθόλου άδικο μια και φέτος ο Μ...
24/03/2026

🌺Σχετίζεται το μαρτάκι με την αρχαία κρόκη;

“Μάρτης γδάρτης” λέει η παροιμία και δεν έχει καθόλου άδικο μια και φέτος ο Μάρτιος πραγματικά μας έγδαρε με τα κρύα του.

Πήρα και έβαλα και μαρτάκι το ζώον για να μη με κάψει ο ήλιος και τελικά το μόνο που με καίει εδώ στο Πήλιο είναι το τζάκι που το έχουμε αναμμένο μέρα και νύχτα για να μην ξυλιάσουμε.

Tις προάλλες λοιπόν, που διάβαζα τα σχόλια σας στην τελευταία ανάρτηση μας και γελούσα μόνος μου, μια φίλη της σελίδας, ανέφερε να γράψω κάτι για την αρχαία κρόκη και τη σύνδεση της με το αγαπημένο μαρτάκι που φοράμε στο χέρι.

Η κρόκη λοιπόν, ήταν μια απλή κλωστή, λεπτή και εύθραυστη που φορούσαν οι αρχαίοι στα Ελευσίνια Μυστήρια.

Οι άνθρωποι αυτοί αποκαλούνταν μύστες, έδεναν στο χέρι ή στο πόδι τους, όχι σαν διακοσμητικό στοιχείο, αλλά σαν μέρος της τελετουργίας.

Λειτουργούσε ως σύμβολο της κατάστασης στην οποία βρισκόταν οι μυημένοι, καθώς ήταν σε μια μεταβατική φάση, αφού συμμετείχαν σε μια διαδικασία που συνδεόταν με τη λατρεία της Δήμητρα και της Περσεφόνη και με τον κύκλο της ζωής και του θανάτου.

Η κρόκη είχε, μεταξύ άλλων, και έναν προστατευτικό χαρακτήρα.

Σε μια διαδικασία που θεωρούνταν ιερή και ιδιαίτερη, το νήμα λειτουργούσε ως ένα είδος “δεσίματος” που όριζε και ταυτόχρονα προστάτευε τον μυούμενο μέσα σε αυτή την αλλαγή της ζωή και του θανάτου.

Αν επιστρέψουμε τώρα στο μαρτάκι, βλέπουμε ότι, παρά τις διαφορές, ο βασικός συμβολισμός παραμένει παρόμοιος.

Και στις δύο περιπτώσεις έχουμε ένα απλό νήμα δεμένο στο σώμα, το οποίο εμφανίζεται σε μια περίοδο αλλαγής.

Στα Ελευσίνια, η μετάβαση αφορά τη μύηση και τη γνώση. Στο μαρτάκι, αφορά τη μετάβαση από τον χειμώνα στην άνοιξη.

Στην πρώτη περίπτωση, το νήμα δηλώνει ότι ο άνθρωπος βρίσκεται σε μια ιερή διαδικασία.

Στη δεύτερη, λειτουργεί ως ένα λαϊκό φυλαχτό, συνδεδεμένο με την εποχική αλλαγή και την ανάγκη για προστασία.

Παράλληλα, και στις δύο περιπτώσεις, το νήμα δεν είναι απλώς ένα αντικείμενο, αλλά ένα σύμβολο ορίου. Δείχνει ότι κάτι τελειώνει και κάτι νέο αρχίζει.

Έτσι, το μαρτάκι δεν αποτελεί άμεση συνέχεια της κρόκης, ωστόσο, εντάσσεται στην ίδια ευρύτερη λογική της ανάγκης του ανθρώπου να συνοδεύει τις μεταβάσεις της ζωής με μικρά, απλά σύμβολα που προσφέρουν μια αίσθηση προστασίας και σταθερότητας.

Και αυτό είναι ίσως το πιο ενδιαφέρον στοιχείο.

Ότι μια τόσο απλή πράξη, όπως το να δέσεις μια κλωστή στο χέρι σου, διατηρεί, έστω και ασυνείδητα, έναν τρόπο σκέψης που μας δένει με έναν μυστικιστικό αρχαίο κόσμο.

#μαρτάκι #κρόκη

🌳Πόσο σάπια ήταν η Φλαμουριά;Σήμερα η κουκουβάγια εκπέμπει από το μαγικό Πήλιο, που αποφασίσαμε να έρθουμε και να σαπίσο...
22/03/2026

🌳Πόσο σάπια ήταν η Φλαμουριά;

Σήμερα η κουκουβάγια εκπέμπει από το μαγικό Πήλιο, που αποφασίσαμε να έρθουμε και να σαπίσουμε μερικές ημέρες.

Οπότε πάμε να γνωρίσουμε μια νύμφη ντόπια που ήταν τέρμα ψώνιο και ψηλομύτα. Πολύ φίλη μας!

Ας γνωρίσουμε λοιπόν τη Φιλύρα, Ωκεανίδα κύρους και πολύ όμορφη, αλλά ξινέγκω από τις λίγες βρε παιδί μου. Ούτε καν με τις αδερφές της δεν ήθελε πολλά.

Έμενε στο Πήλιο και εδώ άραζε την αράδα της με τις ώρες.
Όλη μέρα στην πλαζ τόπλες την έβρισκες.

Ε κάπου εκεί την πέτυχε και ο Κρόνος, όταν ήταν ακόμα κοτσανάτος.

Με τον που τον είδε η Φιλύρα να την κοιτάει σαν ξελιγωμένος σκέφτηκε φιλενάδα εδώ είμαστε! Θα βγάλω γκόμενο τιτάνα.

Αρχίσανε λοιπόν τις χαιρετούρες και του έβγαλε η άλλη και γλυκό του κουταλιού ντόπιο που το πλάσαρε για δικό της, ενώ το είχε φτιάξει η κυρία Μαρία στη στροφή για Τσαγκαράδα, και τον γλύκανε.

Και το ζήσανε το summer love τα παιδιά στο φουλ, μέχρι που τους έκανε τσακωτούς η σύζυγος Ρέα και ο Κρονάκος για να κρυφτεί μεταμορφώθηκε σε άλογο κατά την πράξη και έμεινε η άλλη έγκυος με το άλογο.

9 μήνες μετά, η νύμφη γέννησε ένα μωρό μισό άνθρωπο και μισό άλογο, τον πρώτο Κένταυρο!

Σαν γλυκιά μητέρα και καθόλου ξινιόλα, σιχάθηκε το μωρό της και αρνήθηκε ακόμα και να το θηλάσει.

Ντροπιασμένη, ζήτησε από τους θεούς να τη μεταμορφώσουν σε δέντρο για να μη βλέπει το παιδί της και ο Κρόνος τη μεταμόρφωσε στη γνωστή φλαμουριά.

Επειδή όμως το άδικο δεν το αγάπησε ποτέ κανείς, ο μικρός Κένταυρος ήρθε και επέζησε και έγινε ο πιο διάσημος θεραπευτής της μυθολογίας.

O Χείρωνας με το ομώνυμο ΙΙΕΚ.

Η τραγική ειρωνεία εδώ είναι ότι ο ευγενής Κένταυρος χρησιμοποιούσε τα άνθη της φλαμουριάς για να θεραπεύει ασθενείς, ενώ κόβοντας σε μικρές λωρίδες τον εσωτερικό της φλοιό, τον χρησιμοποιούσε για να μαντεύει.

Γιατί έτσι είναι παιδιά αν έχεις καλή ψυχή ακόμα και τον αρνητισμό των άλλων μπορείς να τον μετατρέψεις σε αγάπη και θεραπεία.

🐅Ποια ήταν το απόλυτο “κούγκαρ” της μυθολογίας;Πολλές οι ερωτικές ατασθαλίες των θεών αλλά η Ηώς τους ξεπερνούσε όλους σ...
19/03/2026

🐅Ποια ήταν το απόλυτο “κούγκαρ” της μυθολογίας;

Πολλές οι ερωτικές ατασθαλίες των θεών αλλά η Ηώς τους ξεπερνούσε όλους στους έρωτες, αφού τους άλλαζε τους άντρες σαν τα πουκάμισα.

Αρχικά να πούμε ότι η Ηώς ήταν η θεότητα της αυγής, κόρη του Τιτάνα Υπερίωνα και της Τιτανίδας Θείας. Αδέλφια της ήταν οι τιτάνες Ήλιος και Σελήνη και με τη σειρά της και αυτή είχε το δικό της άρμα στον ουρανό αλλά για λίγες ώρες. Όσες κρατάει η αυγή.

Το θέμα εδώ είναι ότι η Aυγούλα ερωτεύτηκε παράφορα με τον Άρη και ο άλλος έβαλε στον πάγο το Αφροδιτάκι.

Έξαλλη η Άφρω, έβαλε λυτούς και δεμένους να βρουν ποια είναι η “άλλη”, και όταν έμαθε πως είναι η Ηώς της έστειλε κατάρα ξεγυρισμένη να βρίσκει συνέχεια τον έρωτα και πολλούς ερωτικούς συντρόφους αλλά στο τέλος να τους βαριέται όλους.

Πάλι καλά που δεν της έστειλε και κανένα αφροδίσιο να τρέχει στους γιατρούς η γυναίκα.

Όπως καταλαβαίνουμε με το που έπεσε η κατάρα, η Ηώς τον σχόλασε τον Άρη με συνοπτικές διαδικασίες και ερωτεύτηκε τον Αστραίο που ήταν ο θεός του έναστρου ουρανού και με τον οποίο έκανε και 4 κουτσούβελα, ζωή να ᾽χουν.

Πέρασαν και μερικοί παράλληλοι έρωτες και μετά η θεά, βλεφάριασε τον Τιθωνό, τον πιτσιρικά γιο του Λαομέδοντα.

Νέος άντρας και όμορφος; Χαμός θα γίνει σκέφτηκε η Ηώς και χωρίς πολλά πολλά, άρπαξε τον νέο και τον πήγε στα ανάκτορα της, να τον ξεζουμίσει. Και το λέμε πραγματικά αφού τον τάιζε αμβροσία για να είναι μόνιμα “μάχιμος”.

Και τα πράγματα πήγαιναν τόσο καλά που η θεά παρακάλεσε τον Δία για την αθανασία του Τιθωνού, αλλά όχι για την αιώνια νεότητά του!

Ουπς ERROR! Όταν ο πιτσιρικάς άρχισε να γερνάει, τον παράτησε σύξυλο και έφυγε για άλλες περιπέτειες το κορίτσι.

Επόμενος στη σειρά των πολλών ήταν ο δίμετρος και σωματώδης Ωρίωνας!

Και κυνηγός και ντούκι, η Ηώς βρήκε το έτερον της ήμισυ. Ήταν σου λέει ο μόνος που είχε το ίδιο ερωτικό πάθος και αντοχή. Χαμός!

Έλα όμως που η Άρτεμις ενοχλήθηκε! Θέλεις που ο Ωρίωνας ήταν ο δικός της υπέρμαχος, θέλεις που η ίδια είχε πάρει όρκο παρθενίας και ζήλευε λίγο;

O δεσμός έληξε άδοξα με τον θάνατο του μεγάλου κυνηγού και εραστή.

Από τότε η λίστα για την Ηώ μεγάλωνε.

Ο Κέφαλος, ο Μελαμποδίδης Κλείτος και δεκάδες άλλοι αποτέλεσαν τους συντρόφους, τους εραστές ή απλώς τα one night stands της θεάς.

Πάντως μόνο κατάρα δεν το λες αυτό που της συνέβη. Μια χαρά πέρασε το κορίτσι και ευχαριστήθηκε τη ζωούλα της.

Εδώ ο Δίας και χωρίς κατάρα πήγε με περισσότερες!

08/03/2026

💪🏻Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας: Μείνετε δυνατές!

Ευχόμαστε υγεία, αυτοπεποίθηση και αλληλεγγύη σε όλες τις γυναίκες! Και σας ευχαριστούμε...🥰

💔Πάλι μοναξιές το Αφροδιτάκι...   #αφροδίτη  #άρης  #πόλεμος
03/03/2026

💔Πάλι μοναξιές το Αφροδιτάκι...

#αφροδίτη #άρης #πόλεμος

🤦🏻‍♂️Ποιος ήταν ο πιο γκαντέμης ήρωας της μυθολογίας;Όλοι μας έχουμε ακούσει για τους φοβερούς άθλους των ηρώων και τα κ...
01/03/2026

🤦🏻‍♂️Ποιος ήταν ο πιο γκαντέμης ήρωας της μυθολογίας;

Όλοι μας έχουμε ακούσει για τους φοβερούς άθλους των ηρώων και τα κατορθώματα τους.

E ανάμεσα σε αυτούς όμως, υπήρχε και ένας που χίλιες φορές να καθόταν στα αυγά του και να μην έκανε τίποτα παρά να το παίζει ήρωας.

Αυτός ήταν ο Κάδμος, γνωστός και ως ο γκαντέμης της παρέας!

Ο Κάδμος λοιπόν ήταν ο αδερφός της Ευρώπης. Της γνωστής; Που την άρπαξε ο Δίας; Αυτής!

Ο ήρωας μας λοιπόν αποφάσισε να σώσει την αδερφή του από την αρπαγή της από τον Δία, αλλά για να τη βρει ταξίδεψε μέχρι τους Δελφούς, μπας και ήξερε η Πύθια που ήταν η Ευρώπη.

Πάει στο ιερό και την βλέπει τη μάντισσα, ντάγκλα με κάτι χόρτα Καλαματιανά να λέει ασυναρτησίες. Ούτε που τον έβλεπε. Αφού όταν τον πήρε πρέφα, τι θέλετε μαντάμ τον ρώτησε.

Ε κάποια στιγμή λίγο ένιωσε η Πυθία, της έδωσαν και κάτι σοκολάτες και όσο να πεις βοήθησαν.

Του είπε λοιπόν του γκαντέμη, ε sorry του Κάδμου, ότι για να βρει την αδερφή του πρέπει να χτίσει μια πόλη, εκεί που θα δει ένα βόδι με κόκκινες και μαύρες βούλες.

-“Ε ρε με το τζάνκι που μπλέξαμε”, αναφώνησε ο Κάδμος και έφυγε απογοητευμένος.

Έλα όμως που καθώς περπατούσε στη Βοιωτία, να σου η πουά η αγελάδα που είχε πει το τζάνκι… εεεε η Πυθία ρε παιδί μου.

Κάνει ο Κάδμος στα καπάκια μια κλήση και να σου τα συνεργεία να στήνουν τα πρώτα αυθαίρετα για να φτιαχτεί η πόλη.

Μόνο που υπήρχε ένα προβληματάκι. Στο σημείο που ξεκίνησε η ανοικοδόμηση, ήταν η φωλιά του Δράκοντα, ενός τεράστιου ερπετού που το είχε υπό την προστασία του ο θεός Άρης.

Σκάει ο δράκος, τα κάνει όλα κεραμιδαριό, αλλά ο Κάδμος κατάφερε και σκότωσε το τέρας (πως τα κατάφερε ο άμπαλος κανείς δεν ξέρει).

Χειροκροτήματα και χαμός παντού.

Ήρωας, ήρωας φώναζε ο κόσμος!

Μέχρι που εμφανίστηκε ο θεός του πολέμου να ζητήσει εξηγήσεις για του σκότωσαν τον “Μπούμπη” του και εκεί όλοι το βούλωσαν.

Με τα πολλά, ο Άρης έμαθε ότι ο Κάδμος ήταν ο ένοχος και για να τον τιμωρήσει τον έκανε υπηρέτη του για 8 χρόνια!

Γκαντέμης, γκαντέμης φώναζε μετά ο κόσμος.

Δηλαδή ρε φίλε να χτίσεις ολόκληρη πόλη, να σκοτώσεις το τέρας, να σώσεις τον κόσμο και μετά να σε έχει ο άλλος για τα θελήματα για πόσα χρόνια; Ώπα κάπου!

Στο μεταξύ την Ευρώπη ο Κάδμος δεν την βρήκε ποτέ… τζάμπα η προφητεία.

Υστερόγραφo: Μετά από 8 χρόνια γκαντεμιάς, του Κάδμου του έφεξε επιτέλους και παντρεύτηκε την κόρη του Άρη, την Αρμονία και τα πέρασε μούρλια στο τέλος.

☠️Άλλος ένας χαρούμενος μύθος! (not)Αρχικά να πούμε ότι το σημερινό κείμενο, αν δεν ήταν μύθος, θα ήταν βαριά δικάσιμη υ...
09/02/2026

☠️Άλλος ένας χαρούμενος μύθος! (not)

Αρχικά να πούμε ότι το σημερινό κείμενο, αν δεν ήταν μύθος, θα ήταν βαριά δικάσιμη υπόθεση, αλλά άλλες εποχές τότε βρε κουτά!

ο Αλφειός λοιπόν ήταν διάσημος θεός ποταμός παλιάς κοπής. Με ego και με τη βαθιά πεποίθηση ότι αν κάτι περνάει από τη ροή του, λίγο πολύ του ανήκει.

Από αυτούς που το “όχι” το παίρνουν σαν προθέρμανση.

Και κάπου εκεί εμφανίζεται το θύμα… εεε εννοούσα η νύμφη Αρεθούσα.

Καθότι ακόλουθος της Άρτεμης, η κοπέλα δεν είχε καμία όρεξη για δράματα και έρωτες.

Κυνηγούσε, έτρεχε, ίδρωνε και στο τέλος της μέρας ήθελε απλώς να μπει σε ένα ποτάμι, να ξεπλυθεί και να συνεχίσει τη ζωή της.

Αλλά δεν ήταν και τόσο τυχερό το κορίτσι, γιατί χωρίς να το ξέρει πήγε και βούτηξε στα νερά του πέφτουλα.

Ο Αλφειός τη βλέπει και παθαίνει κρίση ιδιοκτησίας. Όχι έρωτα. Το άλλο. Το βαρύ.

Η Αρεθούσα πάλι βλέπει τον μπάρμπα να του θολώνει το μάτι και καταλαβαίνει αμέσως τη φάση που παίζεται, οπότε, βγαίνει από το ποτάμι και αρχίζει να τρέχει.

Ο Αλφειός πάλι όλο αυτό το είδε στο μυαλό του σαν ερωτικό κάλεσμα και άρχισε να την καταδιώκει.

Η άλλη τρέχει, κουράζεται και κάποια στιγμή φωνάζει τη μεγάλη κυνηγό Άρτεμη να την βοηθήσει για να σταματήσει όλη αυτή η παράνοια.

Και εκεί είναι που εμφανίζεται η παντοδύναμη Άρτεμις και λες οκ την έκατσε τώρα ο Αλφειός!

Αμ δε!

Το Αρτεμάκι βλέπει το σκηνικό και αντί να πιάσει τον Αλφειό απ’ το γιακά και να του πει “μέχρι εδώ”, κάνει αυτό που κάνουν συχνά οι θεοί, αλλά στην εποχή μας και οι θνητοί. Διαλέγει τη λύση που δεν την μπλέκει πολύ.

Μεταμορφώνει την Αρεθούσα σε πηγή.

Γιατί όταν δεν μπορείς να γλιτώσεις, κόβεις το σώμα από την εξίσωση.

Η Αρεθούσα παρόλα αυτά δεν το βάζει κάτω. Γίνεται νερό, περνά υπόγεια, ταξιδεύει κάτω από τη γη, διασχίζει θάλασσες και βγαίνει στην Ορτυγία, στη Σικελία.

Εκεί αναβλύζει. Σταθερή, καθαρή, αν και όχι πια άνθρωπος.

Και εδώ έρχεται το χειρότερο.

Ο Αλφειός δεν σταματά. Γιατί τέτοιοι τύποι δεν σταματούν.

Λένε πως τα νερά του ταξίδεψαν κι αυτά υπόγεια. Πέρασαν κάτω από τη θάλασσα και έφτασαν μέχρι την πηγή της. Και ναι. Ενώθηκαν. Ακόμα κι έτσι.

Η Αρεθούσα έτρεξε, άλλαξε μορφή, διέσχισε μισό κόσμο.
Και τελικά τον είχε πάλι πάνω της. Μέσα της. Μαζί της.

Οπότε κάπως έτσι τελειώνει ο μύθος. Η Αρεθούσα έγινε πηγή για να σωθεί και παρ’ όλα αυτά, ο Αλφειός τη βρήκε.

Εκείνη άλλαξε μορφή, αλλά εκείνος απλώς συνέχισε.

Και το πιο άγριο δεν είναι αυτό που περιγράφει ο μύθος αλλά ότι γίνεται ακόμα.

Το όχι αγνοείται. Η φυγή βαφτίζεται παιχνίδι και η επιμονή παρουσιάζεται σαν ρομαντισμός.

Τότε το λέγανε μοίρα. Σήμερα απλώς κάνουμε πως δεν το βλέπουμε.

#Αλφειός #Αρεθούσα

Address

Zákynthos
291 00

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when The owl. posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Share