11/06/2026
Idag har vi hängt en ny utställning på stadsbiblioteket. Det är fotograf Olle Strömberg som visar 23 bilder i utställningen "Spelmän". Precis som namnet skvallrar om, så handlar utställningen om spelmanstraditionen på Åland. Bilderna är tagna mellan 1980 och 2020 på Jan Karlsgården i Sund från olika spelmansstämmor och på olika konstellationer av spelmän.
Varmt välkommen in till stadsbiblioteket och insup en del av åländsk tradition och historia genom Olles underbara bilder!