15/05/2026
Toisinaan meiltä kysytään, sopivatko pakohuonepelimme myös lapsille ja perheille. Kokemuksemme mukaan sopivat!
Meillä on kaksi pakohuonepeliä, joista kummassakin on lapsia kiehtovia elementtejä. Varsinaista alaikärajaa peleissämme ei ole, kunhan aikuisiakin on mukana. Koska peleissä kuitenkin on jonkin verran tekstejä, lukutaitoinen lapsi saa niistä enemmän irti ja pystyy osallistumaan täysipainoisemmin pulmien ratkaisemiseen kuin lukutaidoton. Myös hiukan pitkäjännitteisyyttä ja keskittymiskykyä vaaditaan, m***a sehän voi olla haaste myös aikuisille!
Koska peleissämme ei ole kauhua, emmekä pyri säikyttelemään pelaajia, myös sylivauvat ovat tervetulleita, ja pari kertaa vauvoja on mukana ollutkin.
Vaikka pelimme ovat lapsiystävällisiä, emme kuitenkaan ole suunnitelleet niitä lapsiryhmiä ajatellen, joten lapset eivät voi pelata keskenään, vaan alle 15-vuotiaiden mukana tarvitsee olla aikuisia pelaamassa.